ניצה: אז קודם כל חשוב לומר שבאמת הסיבה לפרוייקט הזה היא שאנחנו מרגישים כל כך בשטח את מה שאתה אומר. יש נחיצות כל כך גדולה, המצב מאוד קשה, ואנחנו שוחחנו על זה שיש באמת איזה תהליך שאדם צריך לעבור במספר מישורים. אמרנו שיש באמת את הסביבה שמשפיעה עליו כדי לעבור את תהליך השינוי, אבל יש גם את התהליך הפנימי הפרטי שהוא עובר, ועשינו פה איזו חלוקה.

עכשיו, אנחנו עשינו חלוקה שיכול להיות שצריך לעשות אותה אחרת, אבל המיקוד פה הוא על הפרטי בעצם. וזו שאלה, האם יש מקום בעצם לעשות הפרדה בין שני המישורים? כי פה אנחנו רוצים בעצם לעבוד על התיקון של הקשרים האישיים של האדם. זה ברור שהסביבה צריכה לעשות עבודה במישור מקביל, ללא ספק.

אנחנו צריכים להתחיל מהאדם הפרטי, נכון, ולתקן אותו אפשר רק על ידי החברה הנכונה, הסביבה הנכונה, סביבה טובה, חדשה. אותה אנחנו צריכים לבנות והיא אותו הפילטר שאדם צריך לעבור ועל ידו להשתנות. אחרי זה אפשר לדבר על בניית המשפחה, חינוך הילדים, על הכול. כבר יהיה עם מי לדבר.

אורית: וקודם אתה אומר שבעצם אין לאדם כוח לעשות את זה?

אין לו הבנה, אין לו תכונות, גם אין לו שום אפשרות, תנאים סביבתיים אין לו.

אורית: זאת אומרת שאנחנו קודם כל צריכים לספק את החינוך הכללי הזה ואחר כך זה ירד לפרט עצמו.

כן.

ניצה: כשמדברים על חינוך יש חינוך שהוא חינוך המיועד באמת לילדים שזה חלק שאנחנו מפתחים פה בצורה מאוד יפה, ויש חינוך מבוגרים. אנחנו מדברים פה על חינוך מבוגרים למעשה. זה העניין.

על חינוך מבוגרים? אז המבוגרים האלה צריכים להתגבש לכיתות ולעבור בהם שינוי. בהשכלה ובחינוך.

ניצה: וזה יבוא מתוך הרצון שלהם לעבור השכלה וחינוך מחדש?

בטוח שמתוך הרצון. אבל הרצון הזה יהיה בגלל שאין להם ברירה, או בגלל שיבינו שכדאי לעשות את זה. נניח בגלל שיש תנאים במקום העבודה, שמאיימים שיזרקו אותם אם לא יעברו את זה, כי אחרת אנחנו רואים שבלי לחדש את הקשרים בעבודה יש גם בעיות להמשיך בהתפתחות. וגם בבית הם מבינים שאי אפשר, שחייבים לחדש את עצמם גם כלפי הילדים, לא את חינוך הילדים, אלא הורים כלפי הילדים.

ואני חושב שקודם כל אפשר לפתח את זה כלפי האימהות, שדואגות לילדים ולכן אפשר דווקא אותן להזמין לקורסים כאלה, לפגישות, שאחריהן הן ידעו איך לראות את הילד ולהסתכל עליו בעיניים חדשות ולהביא לו כבר סביבה חדשה.

חיים חדשים - שיחה 29, 02.07.2012

 

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: הסברה וחינוך לערבות, חינוך מבוגרים

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.