אורית: ראיתי תוכנית על בית ספר באשדוד. שם בנו שיטת חינוך חדשה לגמרי, אפילו עד כדי כך שהשירותים של הילדים נראים כמו ספא. כשנכנסים אליהם המקום מסודר, יש ריח טוב. לומדים יוגה, דרמה, לומדים שם המון דברים.

התקיימה שיחה עם אחת האימהות שסיפרה שהבן שלה בכיתה ד' למד תזונה נכונה, בא הביתה ועשה שינוי בכל הבית. זאת אומרת כל הבית היה צריך לעשות שינוי בתזונה בעקבות מה שהילד למד בבית הספר. זאת אומרת שיש כאן למידה של הילדים, שמלמדים דווקא את הדור הבוגר יותר. זה לא רק לימוד של הבוגרים את הילדים, אלא יש פה גם משהו הדדי, ואולי כדאי להתחיל עם הילדים.

אולי למישהו זה כדאי, אז בבקשה זה עניינו. אני חושב שזו שטות לעשות את כל הדברים האלה. אני אומר זאת בכל הרצינות ובצער. זורקים המון כסף כדי ללמד תזונה לילדים או כל מיני דברים כאלה שברור לכולם שהם לא יביאו להם אושר בחיים, והילדים לא ידעו בגלל זה איך להתקשר יפה ונכון לבני אדם אחרים ואפילו לבנות בית ולהיות בקשר נכון עם בן אן בת זוג. אני לא חושב שמזה הפשיעה תרד או עוד כל מיני אחוזי אלימות בבית הספר הזה יפחתו. יכול להיות שבגלל התנאים החיצוניים יהיה שינוי במקצת, אבל האם הם משנים את האדם?

אורית: יש שם הרבה פחות אלימות, שיטת הלימוד שם היא יותר חברתית.

החיים ידברו.

חיים חדשים - שיחה 29, 02.07.2012

 

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: זוגיות ומשפחה, זוגיות, הסברה וחינוך לערבות, חינוך מבוגרים

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.