אורן: שלום לכם ותודה שאתם מצטרפים אלינו לסדרת השיחות "חיים חדשים" עם הרב לייטמן. שלום הרב לייטמן.

שלום לכולם.

אורן: איתנו באולפן גם ניצה מזוז, שלום ניצה.

ניצה: שלום.

אורן: אנחנו מדברים פה על החיים שלנו, על איך לבנות חיים חדשים וטובים לכל אחד מאיתנו ולכולנו יחד. בשלב הזה של סדרת השיחות, נתמקד במערכת היחסים הזוגית שיש לנו בבית עם בן או בת הזוג, וננסה להבין איך נוכל להשתמש במערכת הזו כמעין מתקן אימונים או מעבדה ביתית, שבה כל אחד מאיתנו יפתח את עצמו, את המודעות שלו ואת יחסו לעצמו ולזולת בצורה חדשה לגמרי. בכל שיחה אנחנו מתקדמים וחושפים עוד ועוד דברים ועוד רעיונות ואט אט נרקמת בפנינו מעין תמונה שבה נראה איך אפשר לפעול בתוך הקשר הזוגי שיש לנו, ולשדרג את עצמנו, את חיינו ואת חיי הסובבים אותנו.

בהמשך לשיחה הקודמת שהייתה לנו, אנחנו רוצים להתמקד בתחילת השיחה הנוכחית, בתהליך הזה, שבו האדם בקשר החדש שדרכו הוא מתפתח עם הזולת, עם בן או בת הזוג, הוא אמור לפתח איזו רגישות או עדינות, כמו לקלוט מהשני את הרצונות והצרכים שלו.

ניצה תציג לנו את הדברים בצורה חדה יותר, עם סימן שאלה שדרכו הרב לייטמן יפַתח את הנושא.

ניצה: מתוך הדברים שנאמרו, אנחנו מבינים שכדי ליצור תקשורת, לבנות קשר בין בני זוג, נראה שהשלב הראשון הוא היכולת להרגיש את הצד האחר. איך נפתח את יכולת ההרגשה של הזולת? איך אצליח להרגיש מישהו אחר ואת רצונותיו בי?

זה יגיע אחרי שנגיע למצב שנרצה לכסות את כל פשעינו ותכונותינו הרעות, בקשר יפה וטוב, באהבה. אז נצטרך לתת איזה ביטוי ליחס שלנו, אז פתאום אהיה זקוק לידיעה ברורה מה טוב לפרטנר שלי? מה הוא אוהב ורוצה ולמה הוא היה מצפה ממני? אני קודם כל מגלה בי חיסרון להשפיע לו ואז כביכול אני נשאר עם השאלה, עם החיסרון החדש, מה אני יכול לתת, במה אני יכול להשפיע לו? עם החיסרון החדש הזה, אני כביכול צריך לבדוק מה הוא היה רוצה ומצפה.

וכאן יש גם נושא לדיון, שבו צריכים להיות פתוחים לגמרי. כל אחד ממש צריך לגלות לשני את מצפוני ליבו, מה הוא רוצה ובאיזו צורה הוא היה רוצה לקבל מהשני את סימני האהבה והיחס שלו. וכאן אנחנו מגיעים כבר לשלב שבו כל אחד משתדל לעזור לשני לקלוט את בן הזוג, להבין אותו, להרגיש אותו, לחיות בו. להרגיש את החסרונות שלו כמו של עצמו ולהרגיש את המילוי שהוא ממלא בתוך החסרונות שלו, כאילו שהם נמצאים בו.

אורן: כל אחד משתדל לעזור לשני לקלוט את בן הזוג, להרגיש אותו, לחיות בו?

כן. זאת אומרת, האהבה נקראת "איחוד". איחוד נעשה על ידי התכללות.

חיים חדשים, שיחה 36, 16.07.12

 


שייך לנושאים: זוגיות ומשפחה, -משבר/פסיכולוגיה במשפחה, 21-46 - זוגיות, רצף קטעים וכותרות

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.