אורן: עד כה זה מאוד מעניין.

זה כמו שהוא הולך לטיפול אצל פסיכולוג לשעה שעתיים, רק שכאן אנחנו מדברים על אותה שעה, במשך זמן ממושך, ובנוסף מפני שזה שינוי כללי של האדם, אנחנו צריכים לבנות לו סביבה שתתן לו דוגמא, שתעזור לו להשתנות. סביבה שתעזור לו להבין איפה הוא צודק ואיפה לא, איך הוא צריך לחשוב, איך הוא צריך להתייחס, איך לקבל דבר חדש, ואיך להגיב אליו בצורה חדשה. הוא צריך לשנות את כל כללי התנהגות והתפיסה שלו.

הוא צריך להבין שכל מה שנמצא סביבו, שייך לו, שהעולם קרוב אליו יותר ממה שהוא חושב ולא הפוך, שהעולם לא נגדו, עוין, מקום שהוא צריך להצליח לשלוט עליו. אנחנו צריכים לשנות את הדברים האלה, ובלתי אפשרי לעשות זאת על ידי עצה מילולית. יש כאן הסבר ותרגול, הסבר ודוגמא, וכל הזמן שינוי. כמו עם ילדים, כשאנחנו נותנים להם דוגמאות. אפשר לתת לילד אלף הרצאות, שיחות ועצות, וכלום לא יעזור, צריך להראות לו איך אתה עושה, הוא מסתכל עליך, ועושה בדיוק כמוך, מחקה אותך, מילים הוא לא מבין, הוא מסתכל על מה שקורה בין הגדולים, וכך גם הוא רוצה לעשות.

זה הטבע של הקופים, ההרגל, הנטייה הזאת חיה בנו, אנחנו לא יכולים לעשות נגדה כלום. אנחנו צריכים לקחת אותה בחשבון, חינוך הוא רק על ידי דוגמא ולכן אנחנו צריכים סביבה. לכן אדם שבא, הוא נכנס לקבוצה שדומה לו.

אורן: ואם הוא לא בא?

אם הוא לא בא, אז לא. זה כמו היום, או שהוא בא או לא בא לפסיכולוג, או לפסיכיאטר, יכול להיות מצב שבעל הבית יחייב אותו לבוא, כי הוא זקוק בעבודה לאנשים שנמצאים ביניהם ביחסים יותר טובים, הוא מבין שעל ידי כך אפשר להרוויח הרבה יותר, להגיע ליותר תפוקה, או שבן או בת הזוג מחייבים אותו, או שהם באים ביחד.

חיים חדשים - שיחה 29, 02.07.2012

 


שייך לנושאים: נושאי הערבות, השפעת הסביבה, הסברה וחינוך לערבות, חינוך מבוגרים

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.