שיחה 11 - 5. חכמה עליונה

פורסם: 9.01.12, 9:37 pm

חלק 5/15

לכן אנחנו צריכים להבין שכאן באה לנו שיטה שהיא החשובה מכל המדע. שכּל המדע, כל העסק שלנו בחיים, נמדד לפי כמה שאנחנו יכולים להועיל לחיים שלנו. וכאן, אם יש לנו שיטת חיבור, שזאת ממש שיטת הצלה שלנו מהתאבדות, אז ודאי שהשיטה הזאת היא הכי חשובה, מעל כל מדע אחר, וצריכים לעסוק בה באמת בצורה רצינית.

כי שיטת החינוך האינטגרלי בעצם עומדת להציל אותנו מכל הרע שיש. ולא רק לנטרל את הסכנות שנמצאות לפני האנושות, כמלחמות, פשיטת רגל של השוק העולמי, גל רעב ועוד כל מיני בעיות ומגיפות, אלא חוץ מזה שהשיטה הזאת של החינוך האינטגרלי שומרת עלינו מרע, היא גם מעלה אותנו לטוב. היא גם עושה מאיתנו משהו שאנחנו מרגישים חיות בדרגה חדשה. אנחנו פותחים ביחס בינינו את מה שנקרא "אדם", מה שנקרא "דרגת המְדבר".

שאנחנו נמצאים שם בקשר עם פנימיות הטבע, עם המנוע שמפעיל את כל תהליך ההתפתחות שלנו, עם המחשבה, עם הכוח הגדול ביותר שנמצא בכל הטבע. אנחנו פותחים לעצמנו כאן הרגשה, כשאנחנו מתחילים להרגיש את הטבע בצורה כזאת, אנחנו מתחילים להרגיש נצחיות ושלמות של הטבע. וגם אנחנו, כשמגלים את זה, מתחילים להתכלל מזה, להתמלא מזה, לחיות מזה. זה מה שנותנת לנו שיטת התיקון האינטגרלי, שיטת החינוך האינטגרלי.

ולכן החכמה הזאת, השיטה הזאת, היא מעל כל החכמות, מעל כל המדעים שיש לאנושות. אנחנו צריכים להבין, לפי התוצאות ממנה, כשאנחנו מעריכים כל חכמה וכל שיטה, שאין משהו שהוא אפילו קרוב לשיטה הזאת.

כשאנחנו מבינים את החשיבות של שיטת החינוך האינטגרלית, אז ודאי שחשוב לנו להעביר אותה לא רק על עצמנו, כמו שאנחנו עושים בקורס שלנו, אלא גם להעביר אותה לאחרים. כי עד כמה שאני משפיע לאחרים והאחרים משפיעים עלי, במידה הזאת, בהשפעה הדדית, אנחנו נותנים דוגמה זה לזה, לחץ, דחף וגירוי חיובי, וכך אנחנו מתקדמים.

לכן חשוב לנו מאוד, לא רק ללמוד איך להתייחס יפה זה לזה, אלא איך להשפיע את היחס היפה הזה אחד לשני ולתת דוגמה זה לזה. כי בעצם כמו שההורים שלנו נתנו לנו דוגמאות איך לשחק נכון, איך להתייחס נכון לחיים, לדברים המזיקים ולדברים המועילים, כך אנחנו, כל אחד מאיתנו, צריכים לחנך אחד את השני. ואין בחינוך הזה גדול וקטן אלא אדם לומד מכל אחד.

ולכן אנחנו צריכים כל הזמן להיות אחראיים על כך שאנחנו נותנים דוגמה. לא רק לילדים אלא לחברים, לגדולים או לקטנים מאיתנו, לא חשוב למי גם בגיל וגם במעמד. אלא כל אחד צריך להרגיש את עצמו בזה כמורה דרך לאחרים, וזה צריך לגרום לו להתנהג באחריות גדולה מאוד. כך שכל אחד חייב להחזיק את עצמו בצורה כזו, שבו, בהתנהגות שלו כלפי האחרים, באמת תלוי הגורל האנושי. אלה לא מילים יפות אלא כך הטבע שלנו, שאנחנו מתפעלים זה מזה, רוצים או לא רוצים. אפילו בתת הכרה, אפילו אם קורה שאני לא כל כך מכבד את האדם, אני בכל זאת מתפעל ממנו.

ולכן בהתחשב בכך שאת ההתנהגות הזאת כלפי בני אדם, דורש מאיתנו הטבע, אנחנו צריכים לקבל את כל החינוך האינטגרלי שעליו אנחנו לומדים עכשיו, בצורה מאוד רצינית, ולהבין שדווקא לזה האנושות מחכה. את זה היא צריכה והיא תקבל זאת בצורה הטובה והיפה ביותר, אם אנחנו נוכל להמשיך ולתת לה את החינוך באותה צורה שפעם קבלנו אותו מההורים. בצורה רכה, יפה ובאהבה, כי לכל אדם ואדם יש את הרשימות האלה, ובטוח שהוא ירצה להרגיש שכך מתייחסים אליו. לזה יש חיסרון בכל אחד ואחד.

מקורות מדעיים - השפעת הסביבה - 2. עלינו ליצור סביבה שמחברת בינינו

חיים חדשים - שיחה 11   9.1.2012


שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 11, -5. חכמה עליונה, הסברה וחינוך לערבות, נושאי הערבות, השפעת הסביבה, הסברה וחינוך לערבות, חינוך מבוגרים, 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 11

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.