שיחה 1- תקציר השיחה

פורסם: 27.12.11, 12:12 pm

המשבר המתגלה בימינו בכל רחבי העולם ובכל תחומי החיים הוא הזדמנות להתפתחות חדשה וטובה, ממש כמו לידה חדשה.
כמו בלידה, גם במשבר הנוכחי לא ברור מהו השלב הבא, לאיזה מציאות אנחנו אמורים להיוולד. לכן, כדי לעבור אל השלב ההתפתחותי הבא בצורה טובה ומוצלחת, עלינו להבין תחילה מהו מצבנו, מה הביא אותנו למצבנו, ומתוך כך נוכל להבין לאן פנינו מועדות.
כדי להבין איפה אנחנו נמצאים ואיך הגענו למצבנו עלינו להכיר כמה מהכוחות והמגמות הפועלים עלינו ומעצבים אותנו כבני אדם וכחברה אנושית.

  • האדם הוא יצור חברתי, האושר שלו תלוי בקשר עם הזולת
  • הכוח המניע את התפתחות האדם הוא הרצון להיות מאושר
  • בימינו הרצון הגיע לסוף התפתחותו ולכן העתיד אינו מאיר לנו יותר
  • סוף התפתחות הרצון הביאה אותנו למצב של ניכור ושנאה הדדית
  • במקביל לניכור מתגלה שכל בני האדם בכל רחבי העולם מקושרים זה לזה

כתוצאה מכל הנאמר לעיל, נמצא שאנחנו נמצאים במצב שבו מצד אחד אנחנו תלויים זה בזה ומצד שני שונאים זה את זה. המבוי הסתום הזה והעובדה שהוא מתגלה בכל רחבי העולם, מעמיד אותנו במצב של סכנת קיום גלובאלית.

הפיתרון היחידי למצב הוא "שלום בית", ללמוד איך להתעלות מעל השנאה ולתקן את הקשרים בינינו לקשרים של הדדיות ואהבה. להשפעת החברה על האדם תפקיד מכריע בתיקון הקשר בינינו.

כדי להגיע לשלום בית, עלינו ללמוד את הפסיכולוגיה שלנו ושל החברה האנושית. הפסיכולוגיה היא חלק מחוקי הטבע ואם ברצוננו לחיות חיים טובים, עלינו לציית להם.

בפעם הראשונה בהיסטוריה של המין האנושי הטבע דורש מאיתנו לקחת חלק פעיל בתהליך התפתחותנו ולא להיות מובלים – לתקן את הקשר ביננו ולהילווד לדרגת ההתפתחות הבאה


שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -1, -0. מאמר הכנה/תקציר

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.