קטע 5/12

ואז יש לנו אפשרות להבין איפה הבחירה החופשית שלנו, שדברנו על זה גם פעם. שהבחירה החופשית שלנו נמצאת בדיוק בין שני הכוחות האלה. שמצד אחד, יש לנו כוח הרע כביכול, מצד שני, הכוח השכלי, כוח הטוב, שיעזור לנו.

אנחנו בני אדם, אנחנו מאוד מעריכים את החכמה, מכבדים את החכמה. ואז בין הטבע הרע והשֵׂכֶל החכם, אנחנו יכולים למצוא את הדרך הנכונה, הטובה. שטובה לנו ולכל הדומם, הצומח והחי, היינו לכל הטבע, לאקולוגיה שלנו, ואז אנחנו נכנסים להרמוניה כללית עם כל צורות החיים האלה, עם הטבע הכולל.

ולכן כל הייסורים שאנחנו מרגישים, הם בעצם ההזמנה להפעיל את הבחירה החופשית שלנו, להשתמש נכון, באיזון, בין שני הכוחות האלה, שנמצאים בידינו. וללא ספק, כשכל העולם יבין זאת וירצה כך להשתמש באותו כוח גדול של הַשֵׂכֶל, של ההתפתחות, שאנחנו הגענו על ידי זה, לרסן את האגו שלנו ולשלוט בו בצורה נכונה ויפה. לא להרוס אותו. יש כל מיני טכניקות ואמונות שהאגו זה רע וחייבים להרוס אותו כליל. לא. אנחנו צריכים להבין שאין בטבע רע. יש רק יכולת להשתמש בזה בטוב, וכשלא מנצלים אותו, אז הוא הופך להיות רע. ולכן אנחנו צריכים רק לדעת איך להשתמש בו.

ולכן כל הקורס שלנו, כל מה שאנחנו לומדים איתכם, מיועד, בסופו של דבר, להקנות לנו שׂכל וממש תוכנית, שיטה, איך להשתמש נכון בטוב או ברע, ולעשות מהם חיים טובים. לכן אפשר לקרוא לקורס שלנו "קורס לחיים טובים". ואסור לנו גם להסתכל על מה שיש, כמו שכתוב "אל תראה לשוטה עבודה באמצע מלאכתו"#. זאת אומרת, אסור לנו להסתכל באמצע ולבכות, כי אנחנו בזה דומים לשוטים וטיפשים.

אלא אנחנו צריכים לראות את הדברים האלה כמכוונים למטרה. וצריכים להבין, שכל שלב ושלב מחויב להיות כך ואנחנו בכל זאת מתקדמים למטרה היפה. ולכן אנחנו צריכים כבר לראות שהיא נמצאת באופק, ואנחנו מתקרבים אליה ונכנסים כל פעם יותר ויותר לחיים יותר מתוקנים, מעודכנים, ויש לנו באמת עתיד טוב.

ולכן לא על הטבע ולא על עצמנו ולא על אחרים, אסור לנו להתייחס ברע, בצורה רעה, בדרישה, בטענות, בביקורת, בזלזול, בשנאה, כי אנחנו צריכים להבין שכולנו עוברים אותם השלבים, אותו התהליך. ובהדדיות דווקא, שאנחנו נעזור זה לזה, כמו אנשים שטעינו במדבר ובלי עזרה הדדית לא נגיע למקום הטוב. אז אנחנו צריכים בזה רק לעזור זה לזה, ולכן התיקון ההדדי, העזרה ההדדית, זה בעצם מה שיכול להוביל אותנו למטרה היפה.

מקורות מדעיים - הטבע - 3. איזון עם הטבע מביא שגשוג, חוסר איזון מביא ייסורים

חיים חדשים - שיחה 10   8.1.2012


שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 10, -5. קורס לחיים טובים, נושאי הערבות, התלות ההדדית

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.