עם ישראל נמצא בצרות שאין בכל העולם, אין בכל העולם מדינה שכולם רוצים "לאכול" אותה.
אורן: ואתה רואה שכל האנושות הולכת להתחבר?
לא, דומם, צומח, חי, מדבר. וחלק המדבר נמצא באי איזון עם הטבע, והוא גורם לטבע שהכל הולך לאבדון.
אורן: באיזה תחום? באקולוגיה?
בכלל, במלחמת עולם אטומית, בכל הדברים. אנחנו הולכים לאבדון. תוך כמה שנים, אם לא לפני כן. אז אין לי מה לדאוג, "בוא נאכל ונשתה, כי מחר נמות". אלא מה אני רואה גם מצד שני? מה שיכול לגרום לאיזון ולכל טוּב ושבחזרה כל הטבע יחזור למצב כזה שבכל העולם יהיה כמו בשוויצריה או בסקנדינביה, איפה שאתה רוצה, גם במזרח התיכון.
בקיצור, שיהיה בעולם כל כך טוב ויהיה לו הכל. זה אפשרי אם המין האנושי יהיה באיזון בתוכו, וגם על ידי האיזון בתוכו, בחיבור יפה ונכון, הוא גם יתייחס יפה ונכון לטבע הכללי. הוא לא ייקח ממנו יותר ממה שצריך לקיומו, ואז הכל יהיה מאוזן.
אז הבעיה היא במין האנושי, איך לאזן אותו, איך לגרום לו שיהיה בהדדיות. שיהיה פירוק וחיבור, שכוח הקבלה וכוח ההשפעה יהיו מאוזנים.
שיהיה ברור לנו שמזה יהיה טוב.
אורן: זה ברור.
רק המין האנושי לא מסוגל לזה.
אורן: גם זה ברור.
גם זה ברור. אנחנו רואים שכך זה בכל העולם. אבל למה זה כך גם אצלנו, עם ישראל, שסובל בפני עצמו, על חתיכת האדמה המסכנה הזאת שנקראת ארץ הקודש? חוץ מחול אני לא רואה כאן שום דבר. עם ישראל נמצא בצרות שאין בכל העולם, אין בכל העולם מדינה שכולם רוצים "לאכול" אותה. אין בכל העולם מדינה שתלויה כל כך בכולם, שאין לה שום דבר מעצמה, אין לה כלום מעצמה.
ואם כך, אז למה עם ישראל לא יקיים את החוק הזה בעצמו, בלי להסתכל על כל העמים? אם אנחנו רואים שזה מה שצריך כדי להיות בשלום, בשלמות עם הטבע הכללי, בואו נעשה. חוץ מזה שזה כתוב בתורה שלנו ובהיסטוריה שלנו ובכל ההיגיון הנוכחי שאנחנו אוכלים זה את זה, לא מספיק לנו שרוצים לאכול אותנו מבחוץ. בואו נקיים אותו חוק רק אצלנו, בגבולות שלנו, תעזוב את כל העולם.
אורן: איזה חוק?
חוק החיבור ההדדי.
אורן: מה פירוש לקיים את חוק החיבור ההדדי?
שכל אחד ידאג לכולם, כי אנחנו נמצאים כמו שהיה במצדה, שלא יכולים לצאת ממנה, ובה חייבים כולם להתקיים, ורק בצורה כזאת אנחנו יכולים להתקיים.
אורן: מה, שכולם ילכו לצבא, למה אתה מתכוון?
אני לא מדבר על כך שילכו לצבא, אלא שיתייחסו. אני לא מדבר איך לפרט את זה. שכל אחד יתייחס לשני כמו לעצמו, במגמה, בלהתחשב במקצת, להתחיל לאט לאט ללכת לקראת זה. אנחנו בזה נהיה מאוזנים עם הטבע. אנחנו בזה נקיים מה שהמדע מדבר. אנחנו נקיים בזה את הדרישה ההיסטורית שלנו.
שייך לנושאים: נושאי הערבות, המשבר, נושאי הערבות, התלות ההדדית, הסברה וחינוך לערבות, חינוך מבוגרים |
תגובות
להשאיר תגובה
יש להרשם כדי להוסיף תגובות.