אורן: מה פירוש, "להיות מחוברים כעם"?

להיות מחוברים כעם ישראל זה נקרא שאנחנו חייבים להיות מחוברים כמו שכתוב, "כאיש אחד בלב אחד".

אורן: לפי מה, לפי דעתך? לפי דעתי? לפי דעתה? לפי דעתו? לפי מה?

לפי איך שנתחיל להתחבר ולברר את זה בינינו, ונתקדם לפי הבירורים שלנו. אפילו שנכתבו על כך אולי אלף ספרים, כל אחד מאיתנו וכולנו יחד לא נבין מה כתוב בדיוק. אלא מהמעשים שלנו, כשנתחיל להתחבר אז נראה. אבל לכיוון חיבור. חיבור מעל הכל. יש בעיות – מעליהם חיבור. יש התנגשויות, אי הבנות – מעליהם חיבור. כל הזמן רק זה. להבין שכל הדברים חוץ מחיבור הם רק כדי לגרום לנו להתחבר יותר. כל החיכוכים אלה גילויים של חוסר חיבור.

אורן: יש בעיות, יש התנגשויות, מעליהם חיבור?

כן.

אורן: יש בישראל בסיס גדול להתנגשויות ולמחלוקות בציבור. מה זאת אומרת, מעליהם חיבור?

מעליהם. זאת אומרת, למרות שיש הרבה.

אורן: בכל תחום, בתחום המדיני, החברתי, הכלכלי, בכל תחום שלא תיקח יש מגוון רחב של דעות. כל אחד בטוח שדעתו היא הצודקת. מה אתה מציע?

אני מציע לראות את הגוף שלנו, שבו כל האיברים פועלים כל אחד בסגנון שלו, הריאות, הלב, הכליות, הכבד וכן הלאה, כל אחד פועל לכיוון שלו, כמו ברכב, השסתומים פועלים כך והצירים אחרת והבוכנות אחרת, הכל פועל לכל הכיוונים, אבל לכולם יש מטרה אחת, שמייחדת את כולם בכל העבודות שלהם, להגיע לחיבור, כל אחד באופן שלו, כדי שכולם יזוזו יחד. יחד בתוך הרכב או בתוך החברה או בתוך גוף אחד עם כל האיברים השונים שלו. ומה הנוסחה? מקסימום חיות מאוחדת זה נקרא, רמת הבריאות.

אורן: הציור של הגוף יפה, רק לא הבנתי איך הוא מתאים לנמשל. כי אם למשל בתוך הלב יהיו שתי דעות איך צריך לעבוד, אז הלב יקרוס והמערכת הכללית תקרוס. זה לא שאתה לוקח תחום מסוים, אתה תהיה הלב, אתה תהיה אחראי למשל על התחום המדיני, אני אהיה אחראי על התחום הכלכלי, היא תהיה אחראית על תחום החברתי. וכל אחד יפעל בתחומו ועכשיו רק נתאסף ביחד ונסנכרן בינינו את הפעילות מאיזה מנגנון עליון לטובת הרמוניה כללית של המערכת. כך זה קורה בגוף. בחברה הישראלית זה לא מה שקורה. בכל אחד מהתחומים כולם יודעים, כולם מבינים. מה פירוש להתחבר מעל ההתנגשויות? זה לא מובן ברמה הפרקטית. בכל תחום יש מחלוקת. מה עושים?

מתעלים מעל המחלוקת.

אורן: אבל מה עושים?

למען השגת המטרה המשותפת האופטימאלית, כמו שיושבת משפחה בשולחן עגול ודנה מה אנחנו עושים עם, בדרך כלל זה בעיה של כסף, מה אנחנו עושים עם התקציב המוגבל.

אורן: אז אתה אומר x ואני אומר y. מה עושים?

אז כולנו בסופו של דבר חייבים להגיע לאיזה חשבון כללי. כמו במשפחה, מתוך אהבה, מתוך החיבור ולא מתוך דיונים אינסופיים, מאבקי כוח ומרמים זה את זה, אלא מתוך אהבה. אם יש את זה, וכל אחד מבין את השני, סבא, ילד קטן, אני, סבתא, בת וכן הלאה, כולנו יושבים סביב השולחן, דנים איך אנחנו מתוך אהבה מחלקים את העוגה.

חיים חדשים, שיחה 55, האומה הישראלית, 12.8.2012

 

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: האומה הישראלית והעולם, האומה הישראלית

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.