אורן: הבנתי שאני צריך לבנות את הדמות שלה בי, כדי שהיא תהיה המתאם בינינו, והבנתי שהיא צריכה לעשות את אותה העבודה.

כן. ואיפה הקשר בינינו? דרך הדמויות. גם עכשיו אתה בתת הכרה כך מתקשר לשני. כשאתה מדבר עם המנהל שלך, אתה מתאר את הדמות שלו כדי לדעת איך לדבר איתו, איך לעבוד איתו. אתה בכל זאת עושה דברים כאלה, אלא שכאן אנחנו רוצים להגיע לזה בצורה הכרתית, שנוכל לנהל זאת כדי להביא את עצמנו לקשר הטוב. אבל אתה עושה את אותו דבר גם עכשיו. זה בטבע, זה בטכניקה, בביולוגיה, בכל דבר זה קורה, בלי זה בכלל לא יכול להיות קשר כלשהוא עם בני אדם. אפילו קשר רע נעשה בכל זאת בצורה כזאת.

ניצה: כדי שיהיה אפשר להבין זאת, ננסה להסביר במילים פשוטות יותר, הדמות הזאת שאני בונה בי, האם אפשר לומר שזו התפיסה שלי כלפי בן הזוג.

כן, אבל התפיסה היא מאוד מורכבת, זו ממש דמות.

ניצה: זאת אומרת, מה שאני חושבת ומרגישה כלפיו, כל התפיסה שלי כלפי בן הזוג, ואותו דבר ההיפך. שתי התפיסות האלה בעצם מתחברות או לא מתחברות ביניהן. שם זה נמצא. האם זה נכון?

כן.

אורן: הבנתי עקרונית, אבל עדיין לא מעשית. שכדי להתקשר נכון אליה, אני צריך לבנות את דמותה בי. ונתת דוגמה שבכל התקשרות של שתי מערכות חייב להיות מתאם.

כן, והיא עוזרת לך לבנות את הדמות שלה בך.

אורן: זהו השלב הבא, שעליו אמרת שהוא צריך להיות בעזרה הדדית. הבנתי שאני צריך לבנות דמות שלה בי והיא צריכה לבנות דמות שלי בה.

כן. וזה תהליך. כי כל אחד לא בדיוק יודע את עצמו ולא יודע את הזולת, לכן מבררים. כל הטענות של האישה "אתה לא מדבר איתי, אתה לא מתעניין" וכן הלאה, זה בדיוק מה שיש לך עכשיו במה למלא. וזה באמת נכון כי מצד הנוקבא יש דרישה כזאת לזכר.

אורן: אמרת שבתהליך הזה צריכה להיות עזרה הדדית, עוזרים אחד לשני. והכי חשוב זה שכל התהליך הזה נעשה בדיבור, בסדנאות בינינו.

כן.

אורן: האם אתה יכול לתרגם לי, כי לימדת פה עיקרון של בניית דמות פנימית, כמתאם בינינו שתיבנה באופן הדדי.

נתתי דוגמה מע"ב ס"ג.

אורן: אמרת שהעזרה ההדדית בבניה הזאת צריכה להיות בסדנאות בינינו, האם אתה יכול לבנות לי איזו סדנה קטנה, שבה אני מתחיל לבצע את המודל שתיארת. תיארת פה מודל התקשרות בין שני אנשים ואמרת שהוא נכון בכל הרמות. האם אתה יכול עכשיו לבנות לי שלבים? כי הרי לא מדובר בכך שאדם יפנטז לבד.

לא, אי אפשר לעשות זאת לבד.

אורן: אז תוליך אותי בבקשה באיזשהו תהליך. תבנה לי תהליך.

הדמות שלה נבנית בך מזה שאתה אוסף את הרצונות, התשוקות, ההרגלים, התפיסה שלה, ההסתכלות שלה, היחס שלה לעולם, הכול. אתה משתדל להתלבש בה כמו שחקן שמשחק איזו דמות, שהוא צריך ממש להתלבש בתוך הפנימיות של אותה הדמות. נשאר ממנו רק גוף, וכל הפנימיות, המחשבות, הרצונות, ההרגלים, הכול, הכול, הוא ממש צריך להיכנס לתוך הדמות החדשה. אז כך אתה משתדל לעשות.

וכשאתה בונה את הדמות הזאת, נעשה לך ברור העולם הפנימי שלה, אתה כאילו מסתכל מתוכה על העולם דרך העיניים שלה, דרך האוזניים שלה, דרך הרגליים שלה, התכונות הטבעיות שלה. אתה מתחיל לראות את העולם דרכה. ואז ברור לך מה היא מצפה ממך, איך היא ראויה ובאיזה סוג קשר, הכול. זאת אומרת אתה לומד את המערכת כנגדך, אבל בצורה שאתה מתלבש בה. אתה בונה איזה מתאם בינך לבינה.

ואותו דבר היא. בדרך כלל לאישה זו פחות בעייתי. כי הגבר הוא הרבה יותר פשוט, הוא יותר מובן לה והיא פחות או יותר מבינה אותו. בצורה טבעית כך זה בתוך האישה, יש היכולת לדמיין את הגבר שלה נכון.

חיים חדשים, שיחה 36, 16.07.12

 

 


שייך לנושאים: זוגיות ומשפחה, -משבר/פסיכולוגיה במשפחה, 21-46 - זוגיות, רצף קטעים וכותרות

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.