תתחיל לקבל שמה שנמצא מחוץ לאגו שלך, הוא כמו שלך. כמו אימא שמתייחסת לילד שלה. ואז יהיה לך טוב
אורן: אני בטוח שלא תפסתי את כל מה שאמרת, אבל אני בכל זאת אשאל על פסיק קטן, ואולי תחליט שאחד השיעורים יהיה רק על הנושא הזה. אמרת שכל הזמן אנחנו דואגים איך להטיב למצבנו. האם לדאוג איך להטיב למצבי, זה לא בסדר? קצת לא נוח לי עם זה.
נראה לך שזו רק דאגה למצבך.
אורן: אבל האם מבחינתך זה לא בסדר שאני דואג למצבי? כל אחד דואג למצבו. האם זה לא דבר הכי אלמנטארי בחיינו?
זה טבעי, בטוח שכן. רק אתה צריך להבין שבזה שאתה כל הזמן דואג רק לעצמך, כמו שאתה עכשיו חושב שזה לעצמך, בכך אתה גורם לעצמך רע. אתה בזה מוגבל, אתה בזה לא מצליח. יש כאן נקודה מסוימת שהאדם צריך להרגיש אותה. יש אנשים שמרגישים את זה, ש"בא להם" יותר לצאת מעצמם, מהמוגבלות שלהם. יש להם דחף כלשהו כאילו לצאת מהגוף שלהם, לראות את העולם, בשביל מה הוא כך ולמה הוא כך, ומה יש עוד חוץ מהחיים האלה. ויש כאלה שלא מרגישים כך.
אבל אנחנו נמצאים עכשיו במצב שכל העולם סובל, הזוגות האלה סובלים. ואנחנו צריכים להסביר להם שאין לאדם שום אפשרות להינצל מהמכות, אלא אם כן לקשור את עצמם ביחסים יפים לסביבה. אם לא כן אנחנו מגיעים למצב שהיחסים שלנו הרוסים בתוך המשפחה, היחסים שלנו הרוסים בתוך העם, בתוך העולם, אף אחד לא נהנה וכולם סובלים.
והעיקר הוא שאנחנו אפילו לא יכולים ביחסים מקולקלים כאלה לספק לנו אוכל נפש. אפילו המזון, האקלים וכל מיני גורמים הולכים ומתגלים כמשהו הרוס. כמו שבמשפחה כשהיחסים הרוסים, אז הכול לא עובד.
אורן: ברור לגמרי המשפט האחרון, "כשהיחסים הרוסים, אז הכול לא עובד". אנחנו מרגישים על בשרנו ואת זה כל אחד יודע.
האם הנקודה הזאת מחייבת אותך כבר להתייחס לשינוי?
אורן: בוודאות. אם לא, לא היינו יושבים עכשיו פה מולך. מה שאני לא תופס, אמרת שהנטייה הטבעית של כל אדם היא לדאוג לטובת עצמו. נראה לי שממש מושרש בנו הטבע שלנו. נראה לי שכל אדם, כל דבר שקיים דואג שהקיום שלו יהיה טוב, נוח. נראה לי שזה באמת הדבר הכי אלמנטארי שיש. לדבריך, לא הבנתי למה והאם זה עומד בבסיס ההרס של כל היחסים שלנו, בבסיס היחסים ההרוסים?
כמו שאני נמצא עכשיו עם בת הזוג שלי ביחסים מקולקלים. בבית אין אוכל, אין כביסה. זה מתקיים באופן כלשהו, אבל בצורה כזאת שזה רע.
אורן: בצורה לא נעימה.
זה כמו שבעולם אין יחס יפה ונכון בין כולם, כי הכול מקולקל. אנחנו זורקים חצי מהאוכל, אבל חצי מהאנושות גוועת ברעב. אנחנו זורקים לענייני הבריאות מיליארדי דולרים, אינסוף, אבל חצי מהעולם חולה.
אורן: מתוך עצבּים, מתוך יחסים לא טובים בין אנשים.
מהכול. זאת אומרת, ברור לנו שכך אי אפשר להמשיך. נניח וזוג בא לטיפול.
אורן: אנחנו בכיתה.
כן. והם מוכנים להשתנות.
אורן: הם מוכנים להשתנות ב-100% אחוז.
אז מסבירים להם.
אורן: על זה בדיוק אני שואל, על ההסבר. היום מהשיעור שלנו הבנתי דבר שהוא כאילו מהפכני, שאני לא כל כך מעכל אותו. שכל אדם, אני, היא, אתה, דואג באופן טבעי לטובת עצמו. ואני יוצא עם הרגשה שזה לא בסדר. האם זה לא בסדר?
מתוך דאגה לעצמך אתה צריך להגיע לדאגה לזולת, לבת, או בן הזוג.
אורן: גם לזולת?
כן. "על כל פשעים תכסה אהבה", אתה עוסק בזה בצורה אגואיסטית. אף אחד לא אומר לך, להתנתק מהאגו שלך. אלא רק תבנה מעליו יחס חדש לְמה שמחוצה לך, לבת זוג, לאנשים אחרים, לעולם, להטבע, לאקולוגיה, לכל דבר. תתחיל לקבל את העולם כעגול, כאינטגרלי.
אורן: לא הבנתי.
תתחיל לקבל שמה שנמצא מחוץ לאגו שלך, הוא כמו שלך. כמו אימא שמתייחסת לילד שלה. ואז יהיה לך טוב. אנחנו רק אומרים, להשתמש באותו האגו בצורה יותר נכונה, חכמה. לא למחוק אותו, אף אחד לא חושב על זה.
אורן: בסדר, כי הרגשתי כאילו לא בנוח כזה.
לא. נניח וזוג הגיע לטיפול שלך, כי הם רוצים בצורה אגואיסטית להצליח בחיים והם ממשיכים בזה. אתה רק אומר לאותם זוגות, "אתם רוצים להצליח בחיים? תראו מה קורה בעולם, תראו מה קורה אצלכם. יש רק שיטה אחת, להתעלות מעל האגו, להשתמש בו שאתם מתעלים מעליו. שימוש בהפוך, כמו שאתה רואה בשני את המראה שלך, כך תשתמש באגו בצורה הפוכה". ופתאום במקום יצר הרע יש לך יצר הטוב
אורן: לא את הכול הבנתי, אבל רשמתי סיכום מה כן הבנתי. תגיד לי אם הבנתי אותך נכון. "להתחיל להתייחס לאחר, לצורך העניין לבת הזוג שלי, או לעולם, הבנתי ממך שזה היינו הך, כמו לשלך".
האם זה לא ברור שכך זה צריך להיות במשפחה?
אורן: אולי צריך. אבל זה לא כך.
אבל אם כך זה היה במשפחה, זה היה טוב?
אורן: בטוח.
ואם כך זה היה בעולם, זה היה טוב?
אורן: בטוח.
אז בואו נעשה את זה. על ידי מה? על ידי הסביבה. יש כאן הרבה דברים שעוד צריך ללבן ולפתוח.
חיים חדשים - שיחה 32 – 11.7.2012
שייך לנושאים: נושאי הערבות, המשבר, נושאי הערבות, התלות ההדדית, נושאי הערבות, התפתחות האגו |
תגובות
להשאיר תגובה
יש להרשם כדי להוסיף תגובות.