אני מתחיל לחשוב, שמצד אחד כנראה זה נכון שאנשים היום לא מסוגלים לחיות יחד, ומצד שני הוכנה לנו מצד הטבע הזדמנות כן להיות ולחיות יחד, בתנאי שמלכתחילה, מראש אנחנו מבינים שאני מגיע לחיים זוגיים כדי לעלות מעל הטבע שלי. להצליח, להיות מוכן לכל העולם הגדול שעכשיו מתגלה.

המשפחה, החיים הזוגיים, הם כמו שילד קטן מכין את עצמו בגן הילדים, במשפחה, בבית ספר לחיים הגדולים, כך אנחנו היום במסגרת הזאת שנקראת בית, משפחה, זוגיות, דווקא מכינים את עצמנו כדי לצאת לחיים החדשים. ואין מסגרת יותר מוכנה וטבעית לכך.

האם יש מישהו שמצליח, ששמח היום מכל המערכת משפחתית? אם נבוא ונסביר זאת לכל האנושות ההרוסה, לכולם, אני חושב שאנשים יגלו את הרווח שיהיה להם, וזה ימשוך אותם בכל זאת להיכנס לחיי משפחה. כל מי שאני מדבר איתו היום, אנשים לא רוצים להתחתן מלכתחילה, נמצאים במערכת יחסים זוגית ולא רוצים אותה או שכבר נמצאים בדרך החוצה.

ואם כאן אנחנו נותנים לאדם הסבר עד כמה שדווקא בצורה הזאת הוא יגיע דרך חיי משפחה מתוקנים לחיי חברה ועולם מתוקן ושבלי זה הוא לא יוכל להצליח, הוא יבין. ולכן לא מן הסתם בכל התרבויות הקדומות, החברות הקודמות, בכל אלפי שנות ההתפתחות האנושית, המשפחה הייתה חזקה כל כך, ורק אצלנו עכשיו היא נשברה. זה עוד סימן, חוץ מכל שאר הסימנים, שאנחנו נמצאים במצב שחייבים לתקן את האדם.

אף פעם לא תיקנו את האדם. תיקנו את הסביבה, החברה, הטבע, ועוד כל מיני מערכות, בנינו טכניקה, טכנולוגיה. והיום כבר הגענו למצב שאת כל זה לא צריכים לתקן, זה לא עוזר, ואי אפשר לשנות כלום. אלא הגענו לאדם, לכן גם המשפחה הרוסה בהתאם לכך.

הייתי אומר שבהרבה תחומים, כולל בלימוד שלי, במקצוע שלי, לא כל כך שמחו לקבל אנשים בודדים, אלא רק אלה שנמצאים בחיים מתוקנים, בחיי משפחה, מפני שאז יש להם שוב ושוב הזדמנות לתקן את עצמם במעבדה הפנימית, הקטנה הזאת. ואפשר להבין למה הייתה דרישה כזאת.

חיים חדשים - שיחה 31 – 11.07.2012

 


שייך לנושאים: זוגיות ומשפחה, -משבר/פסיכולוגיה במשפחה, זוגיות ומשפחה, זוגיות

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.