אורן: זאת תובנה גבוהה. אני מצפה מהם להגיע לכך לבד או שאני רוצה להוליך אותם אליה?

להוליך, כן בצורה וירטואלית. אבל ללמד ממש איך לשנות, להשתנות, לא בטוח שנוכל לעשות זאת בצורה וירטואלית. אולי עם תמיכה גדולה של כלי התקשורת, בבתי הספר ובכל המקומות שבהם נמצאים בני אדם במגע עם מערכת החינוך. שם אנחנו נוכל להגיע אליהם, ולאלה שלא יכולים ללמוד דרך מסך הטלוויזיה.

אורן: נאמר שאנחנו עכשיו על מסך הטלוויזיה, עבור אלו שלא במגע עם מערכת החינוך, ונאמר שהם היו מסכימים להקשיב לנו, על מה אנחנו הולכים לדבר איתם?

צריכים לדבר איתם על טבע האדם, רק בצורה מאוד מושכת. על יד פסיכולוגים וכל מיני אנשים שיספרו וידברו בצורה נעימה, יפה ומושכת, מלאה בדוגמאות. הם יסבירו להם מהו טבע האדם, איך אנחנו מתנהגים, יראו דוגמאות של כל מיני מקרים, של ילדים, של מבוגרים, זוג צעיר, גברים, נשים, בבית, במשפחה, עם חבר, במקום של בגידה, בפגישת של חברים ועוד ועוד ועוד.

להראות לאדם את הטבע שלו, להסביר לאדם איך הוא מחליט מה לעשות בכל רגע, איך הוא בוחר בכל פעם בהכרה ובתת ההכרה, בדברים הנעימים והטובים ביותר שנראים לו. האם בזה הוא מתחשב באחרים, בעתיד שלו, או בעבר? עד כמה האגו שולט כאן ולא נותן לנו אפשרות להיות עצמאים, להחליט בצורה בריאה והחלטית, אלא מכניס אותנו רק לתאווה ולא קצת למעלה ממנה. איך אנחנו יכולים להתעלות מעל זה, שנשלוט על הרצון ליהנות שלנו מכל מיני דברים.

סך הכל האדם זה רצון ליהנות, יש לו רצון לאוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד ומושכלות. איך נהנים מהדברים האלה, אבל בצורה כזאת שאחר כך לא נשלם על זה ביוקר, כל אחד לחוד וכולם ביחד.

את הדברים האלה צריכים להסביר, אתה לא יכול להשאיר את האדם כמו שהוא עכשיו וזהו.

חיים חדשים - שיחה 29, 02.07.2012

 


שייך לנושאים: הסברה וחינוך לערבות, אמצעי תקשורת, הסברה וחינוך לערבות, חינוך מבוגרים

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.