ניצה: בתחום שבו אני עוסקת, אני יודעת שהרבה אנשים קראו ספרים ורק בזכות זה שהם קראו את הספר, הם הבינו כמה הם לא מבינים והלכו ללמוד. זאת אומרת הרבה פעמים הטריגר שמוציא את האדם מהמקום שבו הוא נמצא זה ספר, או תוכנית שפתאום מדליקה לו נורה ואומרת "באמת יש פה משהו שעכשיו אני מבין, הייתי כל כך עסוק בכאב ובצרות שלי שבכלל לא הייתי מסוגל לחשוב שיש אפשרות אחרת, ובזכות הספר או התוכנית פתאום נפתח לי, נוצר בי צורך אמיתי לעבור תהליך, ועכשיו אני מוכן יותר". יכול להיות שאלה השלבים.

אני מקבל. אני לא איש מכירות ורחוק מכך. אני לא יכול בצורה כזאת לפעול ולהתקשר עם בני אדם. אבל בטח יש כאן הרבה אנשים שיש להם נגישות לקהל הרחב.

אני מדבר מהרגע שהאדם נכנס לקורס ושם אנחנו יכולים להשפיע עליו.

אורית: אנחנו התפתחנו במהלך הזמן להיות מאוד אגואיסטים וכל אחד דואג רק לעצמו, אנחנו פחות מתחשבים בחברה, ופחות מתחשבים באנשים שלידינו, אולי האגואיסטיות הזאת או הרוע הזה הפך להיות הטבע השני שלנו?

לא, זה הטבע הראשון שלנו, היסודי.

אורית: הטבע הראשון שלנו?

האגו הוא הטבע שלנו.

אורית: זאת אומרת שעל ידי מה שאנחנו נלמד בקורסים האלה, אנחנו נוכל לשנות את הטבע הראשון ולהפוך אותו?

אנחנו נדע איך להשתמש בו נכון.

אורית: בטבע הראשון.

כן. וזה נקרא כאילו "טבע שני". הטבע השני הוא כשאנחנו רוכשים את תכונת ההשפעה, על זה אני לא חולם. אני מדבר על לתת לאדם טיפים, בסופו של דבר הקורס נותן טיפים, מביא את האדם למצב שהוא יכול להבין אותם ולהשתמש בהם. כי בלי קורס, בלי חינוך הוא לא יוכל לממש את מה שנגיד לו.

אורית: אנחנו מדברים על תהליך, למידה, ועל תרגול.

אורן: אתה מדבר אליו רק מהרגע שהוא נכנס לקורס. בסדר?

כן.

אורן: הקורס חייב להיות פרונטלי? או יכול להיות גם וירטואלי?

לא יודע.

אורן: מה תעשה, תכסה את כל העולם בכיתות לימוד?

למה לא?

אורן: אם אתה יכול, בבקשה. אבל בינתיים אנשים מחכים, הם עוד לא בכיתה שלך, בכיתה שלך יש שלושים איש, עשרה אנשים, עשרים איש. אין לנו שבעה מיליארד איש בכיתות, נכון? השבעה מיליארד בבית.

השבעה מיליארד גם לא רצים אליך לקורס.

אורן: נכון. למה הם לא רצים לקורס?

כי הם עדיין נמצאים במצב שהם לא מבינים שלא צריך לשנות את העולם כדי לצאת מכל המשברים, הייסורים, והצרות, אלא שצריך לשנות את האדם, את ההתנהגות שלו.

חיים חדשים - שיחה 29, 02.07.2012

 


שייך לנושאים: הסברה וחינוך לערבות, חינוך מבוגרים

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.