שיחה 12 - 12. להחיות את המערכת

פורסם: 10.01.12, 10:55 am

חלק 12/12

כי אם אנחנו מדברים על עולם הכוחות, אנחנו נמצאים בכוח הגבוה ביותר. וכשאתה רוכש את כוח האיזון הגבוה בדרגת האדם, אתה מבין שאתה נמצא במערכת בדרגה העליונה שלה. ואתה על ידי האיזון בך, גורם איזון לכל יתר הרמות של החי, של הצומח ושל הדומם בכל המציאות. כי אתה נמצא בדרגה הגבוהה ביותר, בכוח, במודעות, בכוח האיזון בין הכוחות העדינים ביותר שבטבע, בכוח המחשבה. שכל יתר הכוחות שהם פחות מאותו כוח המחשבה, הם כוחות חומריים שמופעלים על ידי כוח המחשבה.

לא כוח המחשבה שלנו, אלא כוח המחשבה שנמצא בטבע, התוכנית הכללית, אותו מנוע שעובד ומסובב את הכל יחד. יוצא שאנחנו נמצאים בנקודה מיוחדת מאוד בהתפתחות שלנו, שעד כה הטבע שלט בנו והביא אותנו לנקודה התחתונה של ההתפתחות, ועכשיו עלינו להתחיל לעלות ולרכוש את הכוח שנמצא בטבע, את כוח האיזון בין טוב לרע, מהאגו או הרצון לקבל עד הרצון להשפיע, כוח השפעה וכוח קבלה. שאם אנחנו מקבלים את המכשיר הזה ביד, שמשלב בין שני הכוחות, אנחנו מתחילים לשלוט על כל הטבע שנמצא לפנינו, באותה מערכת שאנחנו נמצאים. כי אנחנו נעשים באותה מערכת האלמנט האקטיבי, החי, הזז, המתפתח, המביא לכל המערכת הזאת חיוּת. אתה יכול לקרוא לזה "אור". כל המערכת לפי זה מתחילה לחיות, אתה מתחיל להחיות את המערכת.

אורן: דיברת על כך שבהתפתחות החדשה הזו שמצפה לנו, לא מתפתח בי רק כוח הנתינה, גם כוח הקבלה שלי יגדל, הוא לא יירדם.
בהתאם לכוח ההשפעה שאתה מפתח, יגדל בך עכשיו כוח קבלה חדש, לא קטן אגואיסטי שברמת החי השתמשת בו, ברמת האדם של העולם הישן. אלא עכשיו מתפתחים בך שני כוחות יחד, של האדם בעולם החדש. כי עד כה שהתפתחת בצורה אינסטינקטיבית כמו חי, התפתחת כל הזמן רק עד דרגה שהיא בלתי נסבלת. עכשיו שאתה הולך לפתח את כוח ההשפעה שלך כלפי הסביבה.

אורן: האם השפעה זה כמו נתינה?

כן, נתינה והשפעה הם אותו דבר, אבל השפעה כוללת יותר. נתינה, התחשבות, התקרבות, תמיכה, חסד, עד אהבה הכוללת את כל יתר הביטויים של ההתקשרות, השתתפות ברצון הזולת, זה נקרא "כוח השפעה". אז ברגע שאני מתחיל לפתח בי את הכוח הזה, גדל לידו, כנגדו, הכוח השני, כוח הקבלה, שעוזר לי להשפיע. כי בי בעצמי, אין מה לתת לאחרים, אין במה להתקשר אליהם, אלא דווקא שאני לוקח את כל כוח הקבלה שלי ומשתמש בו כדי להשפיע לזולת.

אורן: זה לא מובן.

אני נוצר על ידי הטבע ככוח קבלה בהתפתחות מתחילת היקום ועד היום הזה. עכשיו השאלה היא, איך אני הולך להשפיע לזולת, לחברה שאומרת לי "אם לא, אנחנו לא מקבלים אותך, אתה כלום, אתה אפס, אנחנו פשוט לא רוצים אותך. אתה פרא אדם, אתה נבזה, אתה מלוכלך". כך מבזים אותי לעיני הילדים, לעיני האישה, לעיני הקרובים, לעיני כל מה שיקר לי כאגואיסט שיש סביבו איזו חברה שחשובה לו.

אני מקבל מכולם הרגשה כזו, "פשוט, חבל שאתה קיים", עד כדי כך. ואז אני מתחיל להבין שכדאי לי להיות המשפיע. על ידי מה אני משפיע? על ידי אותו כוח הקבלה שיש לי, שאני מצרף אותו להשפעה. זאת אומרת, שיש לי את האגו הגדול שהייתי מרוויח, יש לי את האגו הגדול שהייתי בונה, שהייתי עושה משהו, ועכשיו אני משתמש באותם כוחות לטובת הזולת, זה נקרא כוח ההשפעה.

אורן: איך אנחנו מסכמים את השיעור של היום?

אנחנו יכולים לסכם את השיעור של היום כך, שעל ידי קניית כוח השפעה, אני מקבל בתוכי יכולת לראות את כל העולם בצורה שקופה. לדעת מה קורה, לסדר את עצמי, את המשפחה, את החברה הקרובה והרחוקה, את כל החיים שלי בצורה אידיאלית. עד כדי כך, שאני מגיע למצב, שאני מאושר ומרגיש מציאות נצחית, נכלל בה, ומגיע לדרגת האדם שכדאי לי לחיות, כדאי להתקיים, כדאי ללדת ילדים, כדאי הכל. אני גם מרגיש סיפוק, מרגיש מילוי, וכל זאת על ידי קניית כוח השפעה בעזרת הסביבה הנכונה.

אורן: תודה רבה הרב לייטמן, תודה גם לכם שהייתם איתנו, תבואו למפגש הבא. עד אז כל טוּב ולהתראות.

מקורות מדעיים - הטבע - 1. הטבע מפתח אותנו לרמה חדשה של קשר בינינו

 חיים חדשים - שיחה 12    10.1.2012

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 12, 12. להחיות את המערכת

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.