מאמר הכנה שיחה 12

פורסם: 10.01.12, 12:20 am

בשרי אחזה אלוה

אנו לא יכולים להתקיים בעולם שלנו ללא ידיעת חוקי הטבע שלו (דומם, צומח, חי, מדבר), ללא רכישת ידע עליו. כל הסימנים מצביעים על כך, שאנו נמצאים עכשיו לפני כניסה לעולם החדש, ולכן כמו שאנו מלמדים את ילדינו את העולם שלנו, אנו גם צריכים ללמוד חוקי העולם החדש הזה ולדעת ליישם אותם. בזה תלויה איכות הקיום שלנו בתוכו.

3 שלבי ההתפתחות שלנו:
מצב קטן ראשון - מלידה כל ידע לקיום מקבלים מהורים
מצב קטן שני - גדל ודואג לעצמו יחד עם הורים, מחנכים, מורים
מצב בוגר - מתקיים באופן עצמאי ומחנך אחרים

אדם מתפתח במהלך מאות שנים, עד שהוא משיג ריקנות בחיים אלה ושואל את עצמו מהי משמעותם. למצב הזה מביאים אותו או שאיפה פנימית לידע, שאיפה קדימה, או סבל במלחמת קיום, הדוחף אותו מאחור. זה מה שמתרחש בעולם בזמננו. מלבד הקיום האגואיסטי שלנו, ניתן להתקיים לא ברצון לקבל, בדאגה לעצמך, אלא להיפך ברצון לתת, בדאגה לאחרים. מכיוון שכל הטבע מורכב רק משני כוחות - קבלה ונתינה. אנו משתמשים רק בתכונה אחת שהיא לקבל. באופן תיאורטי ניתן להתקיים בתכונה להשפיע. אבל תכונה זאת לא קיימת בנו מלכתחילה. אבל חשיבה מראה, כי פתרון לכל הבעיות אפשרי רק ע"י מעבר לשיטת קיום שנייה.

אם רצונות שלנו מתחילים לעבוד דווקא בכיוון השפעה, אנו גדלים במימד החדש הזה, כאשר מודדים כמות ואיכות של נתינה בנו. זה דומה לאופן שבו אנו מעריכים היום אדם לפי גודל ואיכות של רצון לקבל שלו.

כל העולם, הן עולם הקבלה והן עולם ההשפעה, מהווה כוחות, אשר גורמים ללידת החומר, תנועתו והתפתחותו בכל הרמות - דומם, צומח, חי (עולם קבלה) ומדבר (עולם השפעה).

התפתחות תכונת ההשפעה בנו תלויה ברמת הידע שלנו על תכונה זו. כמו שאנו מפתחים ילד, כאשר מלמדים אותו, מעבירים לו ידע, מראים לו כיצד לשתף פעולה עם עולם, באותה צורה אנו חייבים לחנך את עצמנו. אחרת זה יכול להזיק לנו, כמו ילד. ילד מקבל כוחות בהתאם למידת הידע על עולם, אחרת יכול להזיק לעצמו. כך, ע"י חינוך עצמי בעזרת ארגון הדרגתי של סביבה נכונה מושלמת יותר, אנו יכולים להשיג שינוי מלא של הטבע האגואיסטי שלנו לטבע אלטרואיסטי.

השגת ידע של עולם חדש.

ידע על העולם שלנו אנו מקבלים בעזרת הטבע שלנו, ולא בניגוד לו. אנו יכולים לקבל ידע על עולם חדש, עולם השפעה רק במידת יצירה של סביבה טובה, שתעורר בנו תכונות אלטרואיסטיות. מתוך התגלות שלהן בנו, אנו נוכל לקבל ידע לגבי כל הכוחות האלה ועל העולם החדש - מערכת השפעה הדדית של כוחות ההשפעה.

בעולם שלנו ניתן להשיג את המציאות בלי להשיג את הכוחות עצמם, בעולם החדש ניתן להגיע להשגה רק ע"י השגת הכוחות, הסיבות והתוצאות שלהם. עולם ההשפעה נסתר מבעלי חיים. הם מרגישים רצונות רק במידה הדרושה על מנת לקיימם בצורה פיסית.

הצורך להשיג את כוחות ההשפעה
בטבע שלנו טמונה שאיפה להשיג את עולם ההשפעה, מכיוון שזה כוח מקורי של אמא טבע, שבראה ומפתחת אותנו, למרות שאנו מנוגדים לה.

מהות השכל - מוגדרת ע"י הרגשת האדם תוך כדי ניתוח אמת-שקר. תכונה מיוחדת זו בעולם הגשמי נקראת שכל. זה חלק מבורא, שניתן לנו מלמעלה, ואין לו קשר לדמיון. הוא מוגדר רק ע"י הרגשות ונקרא פתרון או מציאות.

מודעות השגה - מציאות חיובית יוצאת מהרגשת הבורא. זה נקרא מודעות מלאה.

מהות תפיסת השכל. מי שמסתמך על שכל גוף פיסי, הוא לא נמשך להשגת הבורא, הסובבים והעצמו. כל היתרון של אדם על בעל חיים טמון ברצון המיוחד של אדם, שמוכן לאחד בתוכו את כל הבריאה. ולכן יתרון של אדם אחד על אחר מסתכם בכוח משיכה של דמויות מועילות. דמויות אלה נאספות ויוצרות חומר אחד, שנקרא שכל.

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 12, -0. מאמר הכנה/תקציר

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.