חלק 8/15

תהליך התיקון הזה שאנחנו צריכים לבנות מעל דרגת החי, בדרגת המדבר, הוא בעצם בא מצד האדם שבי, לא מצד הגוף שלי, אבל אני מבצע אותו דרך הגוף כי זה הכלי שלי. ואז יש ביחס, בקשר, בהפעלה שלי כלפי האחרים, ביחס טוב או ביחס רע כמו שהיה קודם, הפעלה דרך "דיבור, מחשבה ומעשה".

"דיבור" נקרא שאני צריך לשכנע את עצמי. גם על ידי דיבור פנימי, שאדם מדבר כל הזמן עם עצמו, וגם על ידי דיבור כלפי אחרים בפועל, איך אנחנו צריכים להשתנות, לאיזה כיוון. שההכרחיות, ההשפעה עד שמגיעים לאהבה הכללית, זה התהליך שאנחנו צריכים לעבור, וזה חובה.

אחרי זה באה ה"מחשבה" שהיא בעצם הקודמת לדיבור וקודמת למעשה, כך שאני צריך קודם לייצב אותה. היא באה מתוך חשבון פנימי שאני מקבל מתוך עצמי ומתוך הסביבה והחברה, מתוך המחנכים שלי. אז עלי לייצב קודם את המחשבה ואחר כך להביא אותה לדיבור. והדיבור הוא "סתם דיבורים" כמו שאומרים, אלא אם כן הוא מתחזק על ידי המעשה, ואז הוא בר תוקף.

וה"מעשה" הוא שאני חייב לקחת על עצמי כל אותן השעות שפנויות מהטיפול ההכרחי בחי שלי, בבהמה שלי, כך שכולי נמצא בלימוד של ההשכלה האינטגרלית, החינוך האינטגרלי. או שאני כבר נמצא בהפצה, וגם בהפעלה כלפי האחרים, להביא את כל בני האדם לרמה אחידה, שכולם יחיו לפחות מעל קו העוני בצורה מכובדת, בחלוקה צודקת, כך שאף אחד לא ירגיש את עצמו מקופח כלפי האחרים

זאת אומרת, המחשבה, אחר כך הדיבור, ולאחר מכן המעשה, חייבים להיות מכוּונים לבניית החברה החדשה המאוזנת, שכולם נמצאים בה ברמה אינטגרלית, במערכת אנאלוגית. כך שבמחשבה אני מסדר את עצמי על ידי השפעה מהסביבה, על ידי כך שכל פעם אני רוצה להיות מושפע מסביבה יותר חזקה אינטגרלית. לאחר שאני מסדר אצלי בפנים את המחשבה הזאת, אני מבצע אותה על ידי דיבור ושכנוע, על ידי מערכת ההסברה שאני נמצא בה. ולאחר מכן בא המעשה, שאני גם משפיע בפועל בחינוך והוראה, וגם משפיע בכך שאני מעלה את כל רמת הקיום של העולם למצב שלא יהיה אף אחד בעולם שסובל מרעב, מחוסר בדברים ההכרחיים לקיום. זו בעצם העבודה שלנו.

מקורות מדעיים - השפעת הסביבה - 2. עלינו ליצור סביבה שמחברת בינינו

חיים חדשים - שיחה 11   9.1.2012


שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 11, -8. מחשבה, דיבור, מעשה, הסברה וחינוך לערבות, נושאי הערבות, השפעת הסביבה, 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 11

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.