שיחה 11 - 6. אהבה לכל החיים

פורסם: 9.01.12, 9:26 pm

חלק 6/15

אנחנו בעצם צריכים לגדול בצורה כזאת, שבגיל הקטן, בגיל הפעוטון, אנחנו זקוקים רק להורים שיתייחסו אלינו באהבה, כי אנחנו לא מבינים עולם יותר רחב. אבל מפני שאנחנו צריכים לבנות עולם כזה יפה וגדול, אז אחרי האהבה שהרגשנו מההורים, אנחנו מתחילים להרגיש עוד אהבה מהחברים הקטנים שלנו, שגם הם מקבלים את החינוך הנכון, ואחר כך ממשיכים ומרגישים עוד אהבה בבית ספר, באוניברסיטה, בכל מיני מקומות עבודה, בחברָה ובכל מקום.

זאת אומרת, אני עובר בהדרגה לידיים יותר ויותר רחבות, גדולות, של כל האנושות וכל הזמן אני מרגיש אותו יחס של התחשבות, אהבה, כמו שנולדתי מתוך יחס של אהבה בין אבא לאמא. וכך אני ממשיך את ההרגשה הזאת לכל החיים, עד שאני מרגיש את האהבה הכללית הזאת כחוק העליון, כחוק הכללי של הטבע. ובזה אני מרגיש את ההרמוניה שנמצאת בכל המערכת הזאת. זה שאנחנו בונים מערכת כזאת בינינו, זה נקרא לבנות מעטפת נכונה או סביבה נכונה לחנך את האדם, כל אדם ואדם. וזה שאנחנו בונים בני אדם כאלו זה נקרא שאנחנו בונים באמת אדם, דרגת המדבר, מאותם פראי אדם, מאותן חיות, שבינתיים זאת הצורה שבה אנחנו נמצאים בינינו.

לכן ביחס היפה הזה, בהתחשבות, בהדדיות, בהשפעה הדדית, אנחנו מקיימים שתי צורות התנהגות. התנהגות יפה וטובה כלפי בני אדם, בדרגה האנושית, במישור שלנו, והתנהגות יפה וטובה כלפי הטבע הכולל, כלפי החוק הכללי של הטבע, שגם הוא השפעה הדדית ואהבה. כשדווקא מתוך הכוח הכללי הזה, הטבע בונה את כל התהליך, ובתוך התהליך שלו אנחנו נמצאים.

לכן אנחנו מקבלים כאן עידוד וחיזוק משני כיוונים. מכך שאנחנו נמצאים בחברה האנושית בצורה יפה וטובה, ומכך שאנחנו נמצאים באיזון עם הטבע, ואז מרוויחים משני הכיוונים.

מקורות מדעיים - השפעת הסביבה - 2. עלינו ליצור סביבה שמחברת בינינו

חיים חדשים - שיחה 11   9.1.2012


שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 11, -6. אהבה לכל החיים, הסברה וחינוך לערבות, 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 11

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.