שיחה 11 - 10. הכדור בידינו

פורסם: 9.01.12, 9:09 pm

חלק 10/15

דרגות הדומם, הצומח והחי התפתחו במשך מיליוני שנים, מיליארדי שנים, מפני שהם מתפתחים על ידי האגו שצריך להתפתח בנו. אנחנו לא אחראים על זה, אלא כך התפתחנו בגלל שמצד הטבע כל פעם האגו הלך וגדל, ובהתאם לזה אנחנו מימשנו אותו יותר ויותר.

אבל עכשיו כוח ההתפתחות, קצב ההתפתחות נמצא בידינו, כי הכל תלוי בסביבה. ואני עכשיו הולך ובונה סביבה בצורה מלאכותית, וכמה שאני אוכל לבנות אותה מתקדמת יותר ויותר, היא תשפיע עלי יותר ויותר. כמה שהיא תהיה גדולה יותר, כמה שהיא תהיה רחבה יותר, כך היא תהיה חזקה יותר בהשפעתה אלי. ואני צריך כאן אומנים, חכמים, סוציולוגים ופסיכולוגים. עלי להשתמש בכל מה שיש באנושות כדי לעשות על עצמי השפעה כמה שיותר אינטנסיבית ומועילה. ואז אנחנו נוכל לראות יחד איתכם, עוד בחיינו כאן, בדור הזה, חיים מאושרים, ולראות מה אנחנו משאירים לילדים שלנו.

לכן אם מחלקים מהצד הזה גם את הרצונות של האדם, אנחנו יכולים להגיד שהרצונות שלנו מתחלקים לשני חלקים, רצונות ששייכים לאדם עצמו, רצונות אישיים, ורצונות אנושיים, חברתיים. כלפי עצמו, האדם צריך להגביל את הרצונות שלו לכמה שהוא צריך כדי להתקיים, זה בתיקון שלו, וההיפך, לפתח כמה שיותר את הרצונות שלו כלפי החברה, ביחס לאחרים.

על האדם לפתח יחס לאחרים לפי החוגים סביבו, תחילה לחוג הקטן ביותר, לחברים שלו, אחר כך לחוג גדול יותר, אחר כך לחוג גדול עוד יותר, עד שהוא יפתח את עצמו, על ידי השפעת הסביבה ביחס היפה והטוב, מהתחשבות, לאחריות, לערבות ההדדית ולאהבה לכל העולם.

ולכן כאן אנחנו צריכים להבין שבהדְרַגות הללו, בחוגים הללו שאנחנו יוצאים מעצמנו וקולטים יותר ויותר יחסים עם כל חוגי האנושות הללו, בעיגולים רחבים יותר ויותר, אני מקבל יותר חכמה, אני מקבל יותר הרגשה, אני נכלל מכולם. מתוך זה אני מרגיש את כל מציאות עד שאני מרגיש את כל הטבע. ויוצא שבזה אני פותח לעצמי את המציאות החדשה שבה אני חי בצורה שאני יוצא מעצמי ומרגיש את כולם. וזה באמת הקיום ברמת האדם, המדבר, שהטבע הכין לנו. וכך אנחנו מגיעים ליישום הנכון של הקיום שלנו כאן בעולם הזה.

מקורות מדעיים - הטבע - 1. הטבע מפתח אותנו לרמה חדשה של קשר בינינו

חיים חדשים - שיחה 11   9.1.2012


שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 11, 10. הכדור בידינו, נושאי הערבות, השפעת הסביבה, 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 11

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.