שיחה 8 - 7. עם ישראל

פורסם: 5.01.12, 10:05 pm

חלק 7/14

כשבעצם בעם ישראל טמון הסוד הגדול. עם ישראל מיוחד לעומת כל העמים, כי לפי תורתו, במסר "ואהבת לרעך כמוך", הוא חייב להביא לעולם את שיטת התיקון. ובכך הוא מנטרל את שנאת העמים כלפי ישראל ואת האנטישמיות, שנמצאת בכל אחד ואחד בתת ההכרה. וזה מתוך כך שיש בנו את שיטת התיקון איך לבנות את החברה, איך לבנות את הסביבה, כי פעם, לפני חורבן בית המקדש, היינו באהבת אחים, ב"ואהבת לרעך כמוך", ואז נפלנו מהגובה הזה לשנאת חינם.

לכן אנחנו צריכים לבנות את עצמנו שוב באהבת אחים, עד אהבת הזולת, ועד אהבה של כל האנושות, ולהראות להם דוגמה. אז נראה לכולם מה היעוד שלנו, מה התיקון שצריכים לעשות, ושאנחנו דווקא מסוגלים לעשות זאת, כי כבר היינו ברמה כזאת. ועד היום אנחנו נמצאים בצורה המיוחדת בינינו, אין בינינו אדונים ועבדים, לא היה אצלנו אף פעם אדם המדוכא על ידי האחרים, לא היו אצלנו צורות דיכוי כמו שהיו בכל עם ועם. וכל אחד תמיד נחשב כגדול לפי החכמה שבו, לפי ההישגים שהשיג. זלזלנו בעשירים ובאבירי כוח, שאף פעם לא היו מכובדים אצלנו. אלא כיבדנו רק את החכמה, רק את החסד, את דרגת החסד שבאדם.

אנחנו צריכים לחדש את הדברים האלה שנמצאים בעם שלנו, לרומם אותם, להוציא אותם מהפנימיות שלנו, ולהתחיל לכבד אותם. אנחנו לא צריכים להמציא לעצמנו חינוך חדש ומסגרות חדשות, אלא זה נמצא בטבע של העם הזה, וצריך רק לעורר אותם קצת מבפנים. ובהחלט נרגיש פתאום שאנחנו חוזרים למקורות, לאותם השורשים, לאותה אמת, שבינתיים נמצאת בנו רדומה פנימית, ומבקשת לצאת החוצה.

אז נרגיש עד כמה יש לנו יעוד, בשביל מה להתקיים, למה להתקיים, למה להיות מיוחדים, למה דווקא עם ישראל בארץ ישראל, מתוך המקום המיוחד הזה. ולהראות לכל העולם דוגמה איזו חברה צריכים לבנות, איזו גישה צריכה להיות לאדם, גישה לחיים, גישה לשכנים, גישה לכל האנושות. וכשנהיה אור לגויים, אז נהווה דוגמה אנושית יפה, ובכך נראה את העתיד היפה והטוב שלנו, וכך נוכל להתקיים בצורה שמיועדת לנו מראש.

ברור שאם אנחנו פונים לאומות העולם, וגם לעצמנו, אז בקֶרֶב עם ישראל של היום, אנחנו בנויים כמו בכל חברה מאומות העולם. לכן לא העשירים ולא המוצלחים יבינו אותנו מיד, וירצו להיות בחינוך החדש, כי הם בנו לעצמם ולילדיהם מסגרת מלאכותית. הם חושבים שהם נמצאים בביטחון, בהשכלה ובחינוך הנכון, ויש להם עולם מלאכותי פנימי משלהם. אלא אנחנו יכולים לפנות עם המסר שלנו רק לעם הפשוט, הסובל מחוסר בטחון, מחוסר עתיד, מחוסר אונים ממש. שמרגיש מיום ליום, משנה לשנה, עד כמה החיים שלו נעשים קשים יותר, יותר חוסר בטחון, חוסר תקווה לעתיד, בהשכלה ובחינוך שמידרדרים, ביוקר המחיה, ובכל הסימנים השליליים שאנחנו מגלים בארצנו, סימנים שלא היו קודם. כי בשנים הקודמות הייתה איזו הרגשת חום, הרגשת שייכות לעם ולארץ, והיום כל אחד יותר ויותר בעד עצמו. ונמצא שאנחנו דומים בזה לאומות העולם.

המטרה שלנו, מטרת הקיום שלשמה אנחנו נמצאים כאן, היא קודם כל לבנות את עם ישראל, כי בלי להתחבר יחד, להיות כאחים, אנחנו לא נהיה עם. אלא אנחנו נהיה אז דומים לאגוזים בשק, שנמצאים יחד מאין ברירה, שאף אחד מכל העולם לא רוצה לקבל אותנו, וזה קיבוץ גלויות. אנחנו שנואים על כל העולם, ונמצאים באיום חיצוני, ובינתיים יכולים לעמוד נגדו בכוח. אבל המצב הזה לא יכול להימשך לדורות, אלא אנחנו חייבים לפעול בצורה כזאת ששלום העולם, שלום העמים ושלום ישראל, יהיו כאחד. להביא את החינוך הזה לנו ואחר כך לרבים.

חיים חדשים - שיחה 8    5.1.2012 

 


שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -8, -7. עם ישראל, 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -8

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.