חלק 9/23


ולשם כך אנחנו צריכים השכלה וחינוך אינטגרלי, שנצטרך לפתוח אותו לכולם. צריכים לארגן רשת גדולה שאדם יהיה עסוק בכל השעות כמו קודם. אבל העיסוק שלו יתחלק לשעתיים של עבודה, ועוד שש עד שבע שעות לימוד והפעלה, שבהן הוא לאט לאט משתנה יחד עם האחרים, כדי לבנות את החברה האינטגרלית. אז אנחנו נעריך אותו לפי ההשקעה וההצלחה שלו בזה, ולא לפי מקום העבודה כמו עכשיו.

זו עבודה גדולה, שבלעדיה לא נעלה לדרגה הבאה שהטבע הכין לנו כתוצאה מהמשבר הנוכחי. המשבר הנוכחי מראה לנו את המדרגה הבאה שלנו, הוא מראה לנו את הליקויים שבנו לעומת המצב הבא. שאנחנו צריכים לעשות סדר במשפחה, בחינוך הילדים, סדר בינינו, בין בעל לאישה, סדר בין השכנים, וסדר כעם וכאנושות. אנחנו צריכים לעשות סדר בכל מה שעשינו בטבע, שעד היום רק גרמנו לו נזק. ובשביל זה עלינו להשתנות בפנים, להתרשם עד כמה שאנחנו תלויים זה בזה, ולהגיע להחלטות הנכונות. זאת אומרת, יש כאן עבודה בבניית האדם, מה שלא עשינו אף פעם במשך ההיסטוריה, כי לא גילינו צורך לזה.

מקורות מדעיים  - משבר - 3. המשבר יביא לצמצום העבודה והצריכה ולעיסוק בבניית החברה

חיים חדשים - שיחה 7   4.1.2012


שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -7, -9. חינוך אינטגרלי, נושאי הערבות, השפעת הסביבה, הסברה וחינוך לערבות, חינוך מבוגרים

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.