קטע 15/23


אורן: זה שיש מה לנפות זה ברור. אבל כשדיברת קודם לכן על הרפואה, נתת דוגמה שאם בעבר היה רופא אחד כללי, היום יש לנו הרבה רופאים שכל אחד מתמחה במשהו מסוים. ונתת את זה כדוגמה לניפוח פיקטיבי של המערכת.

כן, הרבה מזה זה ניפוח פיקטיבי.

אורן: האם יש בזה גם חלק שהוא מוצדק בעיניך?

וודאי, אבל חלק קטן. אם ניקח בחשבון את הבעיות שנגרמות מתוך ערך החיים שלנו, מתוך העבודה, מתוך התסכולים, מתוך העצבים והלחץ, מתוך הזיהום, אם ניקח בחשבון מה אנחנו גורמים לעצמנו כתוצאה מכל זה, וננקה את הדברים האלה כתוצאה מהחיים הלא נורמאלים, אז נראה שאנשים יהיו במצב בריאותי אחר לגמרי. ויש לנו על זה סטטיסטיקה, אפשר להוכיח זאת.

אפשר להוכיח את הדברים, להוכיח שהאדם חי בלי לחץ, כשהוא כל הזמן לומד איך לעשות מעצמו אדם יותר חברתי, בחברה טובה, בהרגשה טובה, ביחס יפה ונכון. אז מערכת העצבים וכל התמיכה ההדדית תומכים בבריאות הכללית. וכל הבעיות המודרניות כלל לא יופיעו אז, הכול ייעלם מהאופק, כל הזיהומים, כל הסטרואידים שאנחנו מכניסים כתוספות למזון שלנו. אנחנו הרסנו את הקרקע ואת כדור הארץ בכלל. אין לנו היום על פני כדור הארץ קרקע פורייה. פעם היה מטר עד מטר וחצי של אדמה פוריה, היום הכול כמו חול.

מקורות מדעיים  - משבר - 3. המשבר יביא לצמצום העבודה והצריכה ולעיסוק בבניית החברה

חיים חדשים - שיחה 7   4.1.2012

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -7, 15. הבראת החיים, כלכלה/בריאות/ביטחון, בריאות/רפואה, נושאי הערבות, התלות ההדדית

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.