חלק 3/16

לצערנו אנחנו נמצאים עדיין בהתפתחות אגואיסטית כזאת שלא מתחשבים בזה כל כך.

אפילו בחלל, שאליו אנחנו שולחים חלליות, כבר עשינו די חוסר סדר, ומסתובבים שם גושים גדולים וקטנים, מיליוני חלקיקים וחלקים יותר גדולים שנוצרו כתוצאה מכל מה שנשלח מכדור הארץ, וזה באמת משפיע עלינו. כי אם תהיה שם איזו תקלה, אז החלקיקים האלה יכולים ליפול על כל אחד מאיתנו מלמעלה, ומי יודע מתי ועל מי.

ראינו גם תופעות לא נעימות, למשל הר געש שהתפוצץ באיסלנד והשפיע על כל אירופה, עד סיביר, עד כדי כך ששדות תעופה הושבתו. או צונאמי, שפגע בתחנת כוח גרעינית ביפן, עד כמה שזה השפיע על כל העולם. כולם התחילו לחשוב האם כדאי לבנות או לעצור את התפתחות תחנות הכוח לתחנות גרעיניות.

אנחנו רואים שאף מדינה לא יכולה לבנות את היחס שלה, את הפוליטיקה שלה, גם פנימית וגם חיצונית, אם היא לא מתחשבת בעוד עשרות ואפילו מאות גורמים חיצוניים, וכל תנועה שבה חייבת להתחשב בכל העולם. ואפילו החזקים והמובילים, שכאילו יכולים לא לעשות חשבון לאף אחד, הם בכל זאת חייבים לעשות חשבון. ולא בגלל שהם חזקים, אלא בגלל שאנחנו תלויים זה בזה, וכל תנועה קטנה, כל שינוי קטן, במדינה כלשהי, משפיע על האחרים.

מקורות מדעיים - התפתחות התלות ההדדית - 2. התלות ההדדית מחייבת אותנו להתחשב זה בזה

חיים חדשים - שיחה 5   2.1.2012

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -5, -3. השלכות שליליות, כלכלה/בריאות/ביטחון, אקטואליה, נושאי הערבות, התפתחות האגו

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.