חלק 15/19

אבל קורה עוד דבר מעניין ביותר, והוא דבר חדש שלגמרי לא היה קודם, שהחברה שלנו הופכת להיות חברה אינטגרלית. לא רק שאנחנו מגלים שהבנקים, התעשייה, המפעלים, קשורים זה לזה סביב כל העולם, ונמצאים בהעברת חומרי גלם, תוצרת, מוצרים למיניהם, מזון וכן הלאה, אלא אנחנו מגיעים בתרבות ובחינוך לאיזה מצב הדדי מאוד תלוי זה בזה. זה לא שאנחנו מכירים מה שקורה בעולם על ידי כלי התקשורת, אלא אנחנו נעשים בזה תלויים זה בזה, זאת הבעיה. התלות הזאת, אם היא במשפחה טובה אז זה טוב, זה נותן למשפחה ביטחון, יופי. אבל אם היא תלות לא טובה, אז המשפחה מתגרשת, אחרת זה מביא אותם לאלימות.

ואנחנו, איך אנחנו נתגרש זה מזה, כשאנחנו מגיעים במימדים של כדור הארץ למצבים, שאנחנו שונאים זה את זה, דוחים זה את זה, ויחד עם זה תלויים זה בזה. אנחנו לא יכולים להתגרש, הטבע סגר אותנו כאן סביב כדור הארץ על פני הקרום הדק שלו, ואנחנו לא יכולים להתגרש, לברוח זה מזה. יוצא שמיום ליום אנחנו יותר ויותר תלויים זה בזה. אם פעם היינו רחוקים, ונכנסנו ליחסים טובים או רעים, אז מקסימום היינו הורגים זה את זה. היום לא, היום אם נתחיל כך, בזה נהרוג את כל העולם, נשמיד את הכל עם הנשק שלנו. זאת אומרת, אנחנו תלויים כולם בכולם גם בטוב וגם ברע.

וכאן זו בעיה גדולה מאוד, מפני שהאגו שלנו בינתיים הוא לא פוחת ולא מסכים לפשרות, הוא הולך וגדל ואנחנו לא נעשים יותר חכמים. אנחנו מפחדים שיחד עם הנשק הגדול מצד אחד, וקנאה, תאווה, כבוד, שליטה, אכזריות מצד שני, והשכל שנסתם מתוך השנאה ההדדית הזאת, אנחנו נגיע למצב שנוכל להשמיד את חיינו ממש, במימד הגלובלי.

מקורות מדעיים - התפתחות התלות ההדדית - 2. התלות ההדדית מחייבת אותנו להתחשב זה בזה

חיים חדשים - שיחה 1  27.12.11


שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -1, 15. בטוב וברע, נושאי הערבות, התלות ההדדית

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.