שיחה א' - 7. משענת רכה

פורסם: 1.12.11, 10:50 am

ניצה: מעבר לעובדה שאין כסף, והמצב הכלכלי בעייתי, אני איבדתי את הערך שלי בכלל בעיניי עצמי, אני לא יודע מי אני, אני איבדתי את המִגדר שלי בכלל. כי אני הגדרתי את עצמי דרך העבודה שלי. הסטטוס, החברים, אני מנותק בכלל מחברה, אני מבודד, אני מרגיש שכל השדונים פתאום מתחילים לצאת לי מהבקבוק, פתאום מתחילים לפעול עלי כוחות שאני לא מכיר, היבטים שאני לא מכיר בי בכלל.

זאת אומרת, מעבר לעובדה שאני לא מצליח לפרנס את המשפחה, ולא מצליח להביא כסף הביתה, ואני במצב קיומי בעייתי. עולים בי כל מיני מצבים שאני לא מכיר, שולטים בי כוחות שאני לא יודע.

כשאדם נכנס ללימוד מיד הוא מתחיל להבין באיזה מצב הוא נמצא והעולם נמצא, וזה כמשענת רכה בשבילו, אנחנו לא זורקים אותו. הוא לא נשאר מסכן כמו שהוא מרגיש היום. נניח שסוגרים היום איזה מפעל, וסוגרים המון כאלו, מחודש לחודש יש מיליונים שיוצאים ממעגל העבודה ואין להם מה לעשות. אנחנו ההיפך, אנחנו לא נותנים לו סתם תעסוקה, כמו שהיום שולחים לקורסים שאף אחד לא צריך אותם. אנחנו נותנים לו גישה חדשה לעולם, שהוא מבין איפה הוא קיים, ולמה קורה כך. הוא מתחיל להיות אדם, הוא מתחיל להיות מלומד, הוא רואה מה קורה.

חוץ מזה יש לו חברה, ועוד איזו חברה. הוא נמצא שם בהפעלות, בלימוד, בקשר, ביחסים. הכל נעשה דווקא ההיפך, החברה פורחת אז.

ניצה: אז זה בדיוק מה שצריך להעביר כמסר אליו. כי זה מה שחסר לו, זה מה שהוא רוצה לשמוע. הוא רוצה להבין את עצמו. כי מה קורה? התחושה הכי חזקה, זו תחושה של אובדן הדרך, זה כאילו הלכתי לאיבוד, תחזיר לי את עצמי. זה מה שאני רוצה שהספר הזה ייתן לי, תסביר לי מה קורה איתי. אני רוצה להבין את הרצף ההתפתחותי, אתה אומר לי שאני חלק מזה כבר באמת עוזר לי. זאת אומרת, זה לא רק אני השתגעתי, זה לא רק שאצלי משהו לא בסדר, אלא פתאום אני מבין שאני חלק מתוך תהליך התפתחותי.

היא אומרת דברים יפים.

רחלי: אז השלב הראשון זה פסיכולוגיה.

כן. הספר צריך להיות בגישה רכה, יפה, לאדם החדש, שירגיש תמיכה מתוך הספר.


שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחות נוספות, שיחה א, -7. משענת רכה

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.