אנחנו גם מגלים בהרבה מחקרים שהמחשבה של האדם והרצון שלו, "מוח ולב" מה שנקרא, הם כוחות מאוד מיוחדים בינינו. אנחנו מגלים רק קצה מהקשר בינינו שנעשה על ידי גלים כשמתחברים הלבבות ומתחברים המוחות. יש דוגמה מאוד מעניינת, המדענים מצאו באוקיינוס לוויתן מאוד מוזר שמוציא תדר של 52 הרץ, מאוד שונה מהתדר של 10 עד 15 הרץ שבו לווייתנים מתחברים ומדברים ביניהם. והוא מסכן לבד, הוא לא שומע אותם, הם לא שומעים אותו, יש לו מין פגם במערכת השמיעה ובמערכת הדיבור. והוא כאילו כל הזמן צועק "הצילו, איפה אתם, אחים שלי? אני רוצה אתכם", הוא רואה את עצמו כאילו לבד בעולם. וגם הם, כשהם מדברים ביניהם, הם לא רואים אותו, הוא לא נמצא בחיישנים שלהם, בחוש שלהם.

כך אנחנו נמצאים בינינו קודם כל, בקשר מקולקל כזה. ולפי מחקרים רבים גם בינינו יש גלים כאלו, ואנחנו נמצאים בקשר בינינו כמו אותם לווייתנים בים. אנחנו נמצאים ברשת קשר פנימי בינינו, שמשדרים אחד לשני כל מיני סוגי מידע, מחשבות, רצונות. וכשאנחנו מתחילים לייצר גלים חיוביים זה לזה, שמתעלים מעל האגו, גם להשפעה, לחיבור, לחיבור במימד הציבור הרחב, אנחנו מגיעים כאן לתופעות מאוד חזקות בקשר הפנימי בינינו, שאותו אנחנו עוד לא יכולים להכיר.

כי זה שאנחנו קשורים זה לזה בקשר אגואיסטי זה מובן לנו, כך אנחנו פועלים, אבל בזה שאנחנו יכולים להשפיע על הקשר בינינו וללא מילים, אלא באיזה תדר פנימי, בחיבור הלבבות והמוחות, את זה אנחנו צריכים עוד לגלות ולחקור ולקחת בחשבון.

לכן, בזה שאנחנו אומרים, בואו נתחבר, אנחנו נגיע לאיזו תוצאה יפה, אז בדרך כלל מבינים שכן אנחנו מגלים בזה תרופה לחרדה ופחד, לאיזה בטחון פנימי. האדם מתחיל מטעם האגו שלו לרצות להֵראות יותר גיבור בעיני אחרים, כמו בצבא, בקומנדו, הוא יכול אפילו ללכת במקומות מסוכנים, לסכן את החיים שלו למען החברה, כי יש בו מין התעוררות גדולה שהאגו שלו דוחף אותו לזה. לא צריכים להתעלות מעל האגו, אלא ההיפך, החיבור בינינו מעלה את האדם לדרגת אגו קולקטיבי כזה גדול שהוא מוכן אפילו לסכן את חייו ולעבוד בצורה כזאת.

אבל כל זה ברור ומובן לנו ואנחנו לומדים זאת כבר מזמן על ידי כל המדעים שלנו. יש להסביר לציבור יותר מזה, איך נוצר כאן כוח ההשפעה ההדדית אם אנחנו מתעלים מעל האגו ומתחברים, שאנחנו מתחילים בכוח ההשפעה ההדדית לאזן או אפילו לנטרל את הכוח הרע שנוצר בינינו ומביא אותנו לסכנה, למלחמה. ששני הכוחות האלה מתחילים להיות מנוגדים זה לזה, כמו שיש עכשיו כוח האיום, איפה כוח האיום הזה קיים? הוא גם קיים בינינו, ביחס הרע. למשל בינינו לבין איראן. וזה במיוחד מצידם, כי לנו אין שום דבר לעומתם. ואם הם לא היו מתייחסים אלינו, היינו בכלל שוכחים שהם קיימים.

אז מצידם יש כוח הרע. כוח הרע הזה איפה הוא? תן לי אותו, שים לי אותו על השולחן. הוא מתבטא בכל מיני אמרות, בהכנה למלחמה, אבל זה כבר ביטוי שלו. קודם כל זה הכוח, הרצון להזיק. שעל ידי זה לפי התכניות שלהם הם יגיעו לאיזו הצלחה, הם יגיעו לאיזה מילוי לתכניות האגואיסטיות שלהם, למשהו.

כדאי לצאת להילחם, אפילו לסכן את חיינו, כך הם חושבים, אנחנו בזה מרוויחים. מרוויחים בזה שמשמידים אותם, מרוויחים בזה שמראים לכולם עד כמה שאנחנו חזקים וגיבורים, אנחנו על ידי זה גם מלכדים את העם. כך שהוא יותר חזק, יותר מחובר בתוכו. אנחנו בזה מעלים את מחיר הנפט שאחר כך נוכל למכור אותו יקר יותר וכדאי לנו, כי נחזיר את כל הוצאות המלחמה וכן הלאה. נעלה בגאווה שלנו מעל כולם. חשבונות רבים, והחשבונות האלה כולם נמצאים בסיכום, שכן, אנחנו רוצים את האיום הזה, את המלחמה הזאת.

מה אנחנו יכולים לעשות כנגד זה? להתגאות לפניהם ולהביא תכניות שלנו, צבא שלנו ועוד ועוד, לחמם את עצמנו בצורה אגואיסטית כמו שהם. ואז כמו שקורה בין צבאים ביער, מתחילים להתנגש ראש בראש. האם בצורה כזאת כדאי לנו לעשות זאת או שיחד עם זה שאנחנו מכינים את עצמנו וודאי להתנגשות, אנחנו יכולים גם לנטרל את הכוח הזה, עד כמה שזה נראה לא מציאותי.

אני לא מדבר על לנטרל את ההכנות. ההכנות הן תוצאה מיצירת הכוח הרע שבהם. למה שאנחנו כנגד זה לא נייצר את הכוח הטוב שבנו. נעביר את המלחמה, את ההתנגשות, לרמת הכוחות. שהם הם אחר כך מייצבים את העובדות בשטח, עם טנקים, מטוסים, פצצות וכולי.

זה אפשרי. קודם כל זה לא עולה לנו שום מאמץ, חוץ ממאמץ לחיבור בינינו. זה לא דורש שום השקעה, חוץ מהשקעה פנימית נפשית בלבד. אז זה לא מתנגש עם שום תכניות שלנו, ההיפך, בדרך גם נחזק את העורף ועוד כל מיני דברים שכולם מדברים עליהם שהם אצלנו דווקא די חלשים.

לכן אני ממליץ לעשות מלחמה ברוח, בדרגת הרצונות, בדרגת קבלת ההחלטות במוח ולב של האדם. כי שם באמת אנחנו יכולים להיות יותר חזקים מכולם, מכל העולם. עד כדי כך שאם כל העולם יקום עלינו, אנחנו יכולים בחיבור שלנו לנטרל את כל האיומים האלה ולמחוק את כל הרצונות הרעים שלהם. ואף ההיפך, להביא בליבם ובמוחם יחס הפוך, חיובי אלינו.

חיים חדשים, האומה הישראלית, שיחה 57, 13.8.2012

 


שייך לנושאים: מדע/אקולוגיה, אקולוגיה, כלכלה/בריאות/ביטחון, בטחון, האומה הישראלית והעולם, האומה הישראלית, נושאי הערבות, המשבר, נושאי הערבות, השפעת הסביבה, נושאי הערבות, התלות ההדדית, האומה הישראלית והעולם, ישראל כלפי העולם, מדע/אקולוגיה, מדע

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.