ניצה: כרגע במצב הקיים, אני מנסה להרגיש את הצורך של הקהל הרחב, של האזרח. אז כרגע האזרח לא חושב על כך שהוא הולך לאזן את הטבע, או את עצמו עם הטבע. אבל הוא כן חושב שהדבר שהוא הכי רוצה עכשיו להשיג זה באמת את אותה הרגשה של ביטחון וחוסן. חוסן פנימי, חוסן חברתי, איזו הרגשה של כוח כזה, זה באמת אותו כוח שאנחנו מכירים כשיש תקופה של מלחמה, אז אנחנו מתחברים בינינו וזוכים להרגשה הזאת.

אבל איך אנחנו מייצרים את ההרגשה הזאת של החיבור, של החוסן הזה שאנחנו כל כך רוצים להרגיש עכשיו בלי שהאיום כבר קיים, הוא אמנם בפתח אבל אנחנו עדיין לא מרגישים אותו מספיק חזק כדי שנצליח להתחבר רגע לפני.

את אומרת כך, מה שאתה אומר זה מדי גבוה, זה שאנחנו יכולים על ידי המחשבות וחיבור בינינו לשנות את המערכות. בוא נדאג בינתיים שכולנו נהיה מחוברים.

ניצה: נכון.

אבל אז אנחנו לא משנים את המציאות, אנחנו רק לא מסבירים להם שאנחנו לא משנים את המציאות. אלא אנחנו רק נדאג שתהיה להם הרגשה יותר טובה. והמציאות בעצם לא תשתנה, אלא ההרגשה תשתנה, האדם ילך למות עם חיוך. אני אומר, שהוא לא ילך למות, אם אנחנו באמת עומדים לשנות את הטבע. ואת אומרת שזה גבוה מדי בשבילו, שילך למות עם חיוך, זה מספיק.

ניצה: מה ההבדל? תסביר קצת יותר.

הבדל הוא חיים או מוות.

ניצה: מה ההבדל בתפיסה של האדם?

את צודקת. אם נסתפק בהסברה רגילה, זאת אומרת בהסברה פסיכולוגית, אז נגיד בואו נתחבר זה תמיד מציל אותנו, זה תמיד עוזר לנו ולא יותר, זה מובן לכל אזרח, והאמת הוא לא צריך לדעת יותר. בינינו, הרחבתי את ההסבר. בזה שהם יתחברו על ידינו זה יפעל, זה יפעל. זה יהיה באמת מספיק. פתאום הם יתחילו להרגיש מהפעולות, אם הם יעשו את זה על ידי שולחנות עגולים וסדנאות שאנחנו מעבירים, אז בהחלט תהיה להם ידיעה ברורה והרגשה, שבהחלט אפשר להשיג על ידי החיבור כוח מיוחד, ממש על טבעי. ככה הם ירגישו, שיש להם רוח שבאה מבפנים, שמעלה אותם ועושה אותם כביכול מחוסנים. כפי שדיברת על חוסן. מחוסנים נגד הטילים.

ניצה: כדי להשלים את התמונה, נחזור עוד פעם למה שאמרת קודם, לראות אם עכשיו התמונה שלמה יותר. "מה שנשיג במלחמה נוכל להשיג על ידי החיבור". אז מה שנשיג על ידי מלחמה, דיברנו על כך שאנחנו רוצים להשיג שלום, אולי אפילו ביטחון, לפחות ביטחון אם לא שלום.

לא שלום, אלא הפסקת האיום.

חיים חדשים, שיחה 55, האומה הישראלית, 12.8.2012

 

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: הסברה וחינוך לערבות, אמצעי תקשורת, האומה הישראלית והעולם, האומה הישראלית, הסברה וחינוך לערבות, חינוך מבוגרים, הסברה וחינוך לערבות, סדנאות/שולחנות עגולים

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.