שיחה 13- 7. סביבה תומכת

פורסם: 11.01.12, 9:40 am

חלק 7/11

לינק לוידאו

והכוח הזה יכול להיות רק על ידי הסביבה, שאנחנו מארגנים אותה בצורה שמחייבת אותנו. והיא תחייב אותנו עוד יותר מאשר הטבע, הכלכלה, החינוך וחוסר המזון. שהחברה הזו תהיה חזקה עד כדי כך, שהיא תעמוד נגד הלב שלנו. שתחייב אותנו בכוח להחליף את היחס שלנו לזולת מקצה לקצה, משנאה לאהבה. ואנחנו צריכים לעבוד ולהזיע, כדי להבין איזה סוג חברה זו צריכה להיות.

היא צריכה לעודד אותנו בכוחות יפים, ביחס טוב. היא צריכה להעניש אותנו אם לא נתקרב זה לזה. היא צריכה להעלות את הערכים של התחשבות, התקרבות, השתתפות, ערבות עד אהבה, כך שהם יפרצו בינינו. היא צריכה להסביר איך אנחנו צריכים כל הזמן ללמוד את הטבע האנושי, כדי שבהתאם לו נפתח כל פעם יותר ויותר את הסביבה, את השפעת הסביבה, על כל אחד ואחד מאיתנו, שהוא יהיה מחויב להשתנות, ידע בשביל מה להשתנות, ימצא כוחות להשתנות, וגם ימצא פרסים בשביל מה ולַמה.

כי כמו שאני מעביר יד ממקום למקום, וזו כאילו פעולה לא כל כך קשה, אבל אני צריך אנרגיה לשם כך, גם ביחסים בינינו אני צריך להרגיש כאילו היחס הזה בא מצד הטבע. ששנאה, תחרות, ריחוק או דחייה שאני גורם לזולת, יביאו לי התנגדות גדולה, שיהיה לי קשה לקבל אותם. ודווקא ההיפך, הפנייה היפה, ההתחשבות, הערבות והאהבה, יתקבלו מיד כקבלת כוח, כקבלת מילוי. ולכן בהתאם לזה אנחנו צריכים לבנות את הסביבה שתספק לי את שני הכוחות האלה, את כוח הרע כתגובה על האגו שלי, ואת כוח הטוב כתגובה על אהבת הזולת שלי.

ולכן בבניית סביבה כזו, אנחנו צריכים להתחשב בכוח הכמותי ובכוח האיכותי שישכנע, יחייב, ילטף ויאיים על כל אחד ואחד מאיתנו ועל כולם יחד. כך שבהשתתפות ההדדית בבניית הסביבה הזאת, אנחנו כביכול בונים את הטבע החדש שישפיע עלינו. אנחנו כאילו משלימים את הכוח האגואיסטי ששולט בכל הטבע האנושי, עם הכוח האלטרואיסטי הטוב שלא נמצא. ומפני שאנחנו נמצאים בהכרחיות לכך, הכול תלוי רק בהתארגנות שלנו, עד כמה נחייב את עצמנו, עד כמה נעבוד על עצמנו ונשכנע זה את זה על ידי כלי התקשורת, על ידי כל המערכות העומדות לרשותנו.

מקורות מדעיים - השפעת הסביבה - 2. עלינו ליצור סביבה שמחברת בינינו

חיים חדשים - שיחה 13 11.1.2012

 

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 13, -7. סביבה תומכת

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.