האמרה הזאת היא אחת מהאמרות הידועות והמצוטטות ביותר בזמננו. יחד עם זאת מעטים מבינים את משמעות המילים האלה. המלה " כלל" מורה על סכום של פרטים, כאשר חיבור כל הפרטים יוצר "כלל".

חוק כללי של הטבע משמע שכל שאר החוקים כפופים אליו, ויחד יוצרים אותו, שיישום של החוקים האלה מורה ומביא ליישום החוק "ואהבת לרעך כמוך".

ניתן להבין יישום חוק זה ביחס בין אדם לחברו. אבל כיצד זה יכול להיות חוק כללי של הבריאה ושל היקום? מצד שני, משמעותו, שכל האבולוציה וכל בריאת העולם נעשו ע"י חוק זה וקיימים רק במטרה לקיים אותו.

בראשית יש לברר, מה משמעות הביטוי "ואהבת כמוך"? המשמעות הפשוטה היא - לאהוב באותה מידה כמו שאתה אוהב את עצמך. אבל מי מסוגל לקיים את התנאי הזה?! גם את עצמי אני לא מספיק לאהוב, והעולם מלא באנשים. איך אני יכול לקיים תנאי לאהוב את כולם, אם אני לא מספיק ולא מסוגל לקיים את הרצונות הפרטיים שלי?

העניין הוא, ש"ואהבת לרעך כמוך" זה תנאי, שאותו האדם רוכש בהדרגה, תוך כדי תיקון של כל הרצונות האגואיסטיים שלו. כלומר יש לו רק תיקון מעשי אחד של האגואיזם שלו בכל פעילויותיו. בסופו של דבר הוא משיג השגות של החוק הכללי של הבריאה ומכיר את הטבע לכל העומק, מכיוון שהופך להיות דומה לו, בכך שמאבד לחלוטין את האהבה האגואיסטית שלו לקבל לעצמו, והתכונות שלו הופכות להשפעה.

מכיוון שתיקון תכונת הקבלה לתכונת ההשפעה מתממש רק בעזרת סביבה נכונה, דרישה זו מגיעה לאדם, רק כאשר המונים ירגישו את עצמם במשבר כללי של כל חייהם.

לכן שיטה זו נפתחת להמונים, על מנת שיוכלו לממש אותה ביחד. מכאן ברור, כי עד להשגת המשבר הכללי של כל האנושות, לא ירגישו בחסרונה.

ורק כאשר יתגלה צורך חיוני בשינוי היחס לעצמי, לחברה, לעולם, אז מציעים את השיטה לחברה, שבה כל אחד בנפרד וכולם ביחד כבר מסכימים לקבל על עצמם קיום של כלל זה. מכיוון שאם כל אחד ידאג לאחרים, לאף אחד לא יהיה צורך לדאוג לעצמו.

מתוך הנאמר ברור, כי ניתן להשיג את התיקון רק ע"י ערבות הדדית, בהשתתפות המונים, כאשר אחד הופך להיות אחראי לאחרים. וכל תיקון, שנעשה ע"י אדם אחד, משפיע בצורה חיובית על כל העולם. ומכיוון שזהו חוק הטבע, כל אדם בעולם חייב להגיע לקיומו.

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 13, -0. מאמר הכנה/תקציר השיחה

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.