שיחה 12 - 5. התועלת שבאיזון

פורסם: 10.01.12, 11:30 am

חלק 5/12

מה אנחנו מרוויחים מכך? קודם כל, אנחנו בונים חברה בטוחה, חברה בריאה יותר, חסכונית, חברה שהיא כמו משפחה שדואגים בה זה לזה, ואז ודאי שכל החיים נראים אחרת לחלוטין ממשפחה הרוסה, כפי שאנחנו רואים היום בחברה האנושית.

אנחנו מתחילים כאן איתכם לקבל את כוח ההשפעה, ובהתאם למה שאנחנו רוכשים אותו, אנחנו מתחילים להרגיש ולהבין את הטבע כמו האמא שלנו. כשאנחנו נעשים גדולים בכוח השפעה שרכשנו בהדרגה, כמו תינוק בהשפעה, ילד בהשפעה, נער בהשפעה וגדול בהשפעה כלפי הסביבה, אנחנו עכשיו מתחילים להיות כמו הטבע. אנחנו מתחילים להרגיש את הכוחות הפנימיים שיש בטבע שעומדים אחרי כל החומר.

כי מהו החומר שאנחנו רואים? אם אנחנו מפרקים אותו אנחנו רואים אטומים. אם אנחנו מפרקים את האטומים, אנחנו רואים חלקיקים. אם אנחנו מפרקים את החלקיקים, אנחנו רואים בסופו של דבר כוח. זה מה שהפיסיקאים בודקים ורואים בכל מאיצי החלקיקים האלה וכן הלאה. ואני רוכש את הכוח היסודי הזה, כוח ההשפעה וכוח הקבלה שנמצא ביסוד של כל חומר. זאת אומרת, אני נכנס לתוך החומר, לתוך הבריאה, ומתחיל להרגיש ולהבין איך הכל בנוי, איך הכל מורכב, איך הכל מחובר באיזו חוכמה נפלאה, רק בשילוב שני הכוחות הללו. ואז אני גם מתחיל להבין עוד יותר לעומק את הכוחות האלה, מה הם, מה הם עושים, מה התוכנה שלהם.

כי כשאני חוקר אותם בשכל שלי, אני מתחיל לקנות אותה חכמה כמו החכמה של אותם הכוחות שמפעילים את כל הטבע. ובכך אני מתחיל להיות מחובר, מבין, מרגיש את הכוח הפנימי, התוכנה הפנימית, המנגנון שנמצא אחרי כל החומר וכל החלקיקים, כל מה שמתרחש.

זאת אומרת, על ידי זה שאני רוכש את שני הכוחות הללו, השפעה וקבלה שנמצאים בי בצורה מאוזנת, אני מכיר את הטבע, האמא, הפועל, המייצר את החיים, המוביל את החיים לאיזו תכלית. ואז אני כנראה אוכל לגלות את התכלית, ואני גם מבין את החיים שלי, איפה שאני נמצא עכשיו. אני יכול לפי מה שאני רואה בצורה שקופה, כשאני חודר לתוך כל מה שקורה לי כאן מסביבי ובתוכי, לראות הכל כשילוב הכוחות.

זה הידע שאני רוכש. ואני לא רוכש את זה בצורה החיצונית כפי שרכשתי קודם, כשהיה לי כוח קבלה בלבד, אלא השילוב של שני כוחות האלה והתכונות שאני רוכש על ידי שני הכוחות האלה, מקנים לי כלים פנימיים. לא כלים חיצוניים, שאני מייצר כל מיני כלים של פיסיקאים, כימאים וכל היתר, אלא בפנים בתוכי אני מתחיל להרגיש את כל הטבע הגדול ואת עצמי כחלק אינטגרלי ממנו.

ואז אני מתחיל לראות ולחיות ולהתכלל עם כל התהליך הגדול הזה, להיות בו. אני גם מרגיש את עצמי, לא ברמת הגוף המוצק הזה, הבשרי, ולא בצומח והדומם שבו, אלא מבחינת הכוחות שפועלים בו, ואיך הכוחות שלו נמצאים בסינרגיה עם הטבע, נמצאים בקשר עם הטבע הכללי, הגלובלי, באיחוד, בחיבור.

ולכך אני מתכוון כשאני מדבר על הטבע האינטגרלי. שהאדם נעשה ממש מחובר בכך שהוא מגלה את המערכת הפנימית של הכוחות הפנימיים שלו, האישיים, והסביבה וכל הטבע הכללי, והוא ממש רואה את עצמו כחלק אינטגרלי מכל המערכת הזאת. ובזה הוא מגיע לידיעת הטבע, ומרגיש נצחיות ושלמות שנמצאת בטבע. והוא מתנתק לאט לאט מהרגשת עצמו כפי שהייתה לו קודם בגוף המוצק, האגואיסטי, במאבק עם הסביבה, עם החיצונים. על ידי הידיעה, על ידי ההשגה, על ידי המודעות החדשה שרוכש, הוא מתחיל להיות אדם שנמצא במימד הטבע הכולל, הנצחי והשלם, ונעשה אז בדרגת האדם, הדומה לכל המערכת האדירה הזאת.

מקורות מדעיים - הטבע - 1. הטבע מפתח אותנו לרמה חדשה של קשר בינינו

 חיים חדשים - שיחה 12    10.1.2012

 

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 12, -5. התועלת שבאיזון

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.