שיחה 12 - 11. שימוש מופרז (2)

פורסם: 10.01.12, 11:00 am

חלק 11/12

אורן: דברת קודם על כך שהאדם היום מוכן להרוג את כולם כדי לקבל גרם אחד של תענוג.

זה כביכול מוגזם אולי, אבל זה לא מוגזם. אם היית מביא את האדם למצב מיוחד כזה ושלא תהיה לו בחזרה שום בעיה, אלא גרם אחד של תענוג בטוח יהיה לו, ושום גרם רע חוץ ממנו, אז ודאי שיעשה זאת. אדם בנוי בצורה כזאת, שהוא מגיע לאגו, שלא מסוגל להתחשב באף אחד. זה לא שהוא טוב או רע. בסופו של דבר, זה סיום ההתפתחות האגואיסטית שלנו. בזה היא מסתיימת.

אורן: האם זה נכון לגבי כל אדם או רק לאגואיסטים במיוחד?

זה נכון לכל אדם, אבל אנחנו לא צריכים להגיע למעשים האלה. אם אנחנו כבר רואים את ההתפתחות ואת תהליך, אז "חכם עיניו בראשו", "חכם רואה את הנולד". אנחנו יכולים כבר לצפות מראש בסוף התהליך. בשביל מה לנו להביא את האנושות למצב שיתחילו לאכול זה את זה? שיתחילו ממש להשמיד זה את זה? אלא אנחנו יכולים כבר עכשיו מהמכה הקטנה, כמו ילד חכם, להבין שלא כדאי ולהחליף את ההתנהגות.

אורן: בהתייחסות שלך למצב העולם היום הגדרת ש"חוסר התחשבות מביא אותנו לחוסר התמצאות", האם בעיניך זה סיכום?

לא, זה לא סיכום, זו פשוט תוצאה, שחוסר התחשבות, זאת אומרת, אי יכולת להשתמש באיזון בשני כוחות קבלה והשפעה, מביא אותי לחוסר התמצאות, היכן אני נמצא.

אורן: האם תוכל להסביר שוב. כי קודם אמרת מחוסר התחשבות לחוסר התמצאות. ועכשיו אמרת קצת אחרת?

חוסר התחשבות זה נקרא, שאני לא מאוזן בין כוח ההשפעה לבין כוח הקבלה בי, ולכן אני לא יכול להתחשב באף אחד ביחסים שלי עם הזולת. מתוך כך שיש בי חוסר איזון פנימי בכוח קבלה והשפעה, אני גם לא מבין איפה אני נמצא, כי אני מסתכל דרך הכלי שלי. אם הוא לא מאוזן, אם כולו עקום, אז אני רואה את העולם עקום ואני לא מבין מה קורה.

אנחנו רואים זאת, לפי השליטים ואנשי כלכלה ופיננסים, שלא יכולים למצוא דרך בעולם שלנו ולא ימצאו. הם יתעסקו בכל דבר שרק אפשר כדי להרחיק בצורה כלשהי את הסוף. בכך הם מורידים אותנו ממש למצב גרוע יותר ויותר, עד שיצאו מיליוני אנשים לרחובות ויתחילו מהומות, עד מלחמות עולם, מגיפות, מכות טבע ועוד, ועוד.

מקורות מדעיים - התפתחות האגו - 4. ההתפתחות האגואיסטית מובילה לריקנות, ניכור ומשבר

 חיים חדשים - שיחה 12    10.1.2012

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 12, 11. שימוש מופרז (2)

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.