חלק 10/12

הפתרון הוא, ליצור מהמערכת החברתית שלנו מערכת כזאת שתעזור לנו, שתדחוף, שפשוט תלמד אותנו איך להגדיל כוח השפעה, כי בלי זה אין חיים. כוח השפעה זה כוח החיבור, ואין לי חיבור במשפחה, אין לי חיבור עם אחרים, אין לי חיבור עם ילדים, ואין לי גם חיבור בכל החברה האנושית. אני בסופו של דבר ממית את עצמי ואת החברה, מתוך זה שאני לא משתמש בכוח השפעה.

ולכן, בשבילנו היום, קנִיית הכוח הזה זה דבר הכרחי. זה פשוט חיים או מוות. ולכן בא המשבר, שמראה לנו איפה אנחנו נמצאים. אנחנו בנינו את המצב הזה, רק עכשיו אנחנו צריכים לבקר אותו, לראות אותו, לבדוק אותו. מה חסר? חסר כוח השפעה. איך מגבשים אותו? רק על ידי בניית הסביבה הטובה, סביבה מלאכותית, כי אין כזה דבר. אנחנו צריכים לבנות אותה בצורה מלאכותית, שהסביבה הזאת, תיתן לנו דוגמא, שהיא תלחץ עלינו, תדרבן אותנו, שאנחנו נוכל להיות קצת המשפיעים. ושהחברה הזאת תתייחס לכל אחד ואחד מאיתנו, וכאילו תזהיר אותנו "אם לא תשפיעו לא תקבלו. וחוץ מזה שלא תקבלו, אנחנו נוריד אתכם ממה שאתם מרגישים, אתם כלום, אתם אפס, אנחנו מזלזלים בכם, אנחנו דרך הילדים ודרך מישהו שהוא חשוב בעיניכם, דרך האנשים האלה נשפיע עליכם". אנחנו נפגע בכל אדם ואדם, בהרגשת הכבוד, בהרגשה העצמית שלו שהוא כאילו אדם. אנחנו נראה לו שהוא בעינינו, בעיני החברה, ממש נבזה, מלוכלך. שאנחנו פשוט מרחיקים אותו מאיתנו, לא רוצים להיות איתו.

בצורה כזאת, נחייב את האדם לחשוב על קניית כוח השפעה. שילמד מה זה, שירצה שיהיה לו, כי אז יקבל את ההיפך, יחס מהחברה, הערכה. כי אין לנו ברירה, אנחנו צריכים ללמוד, מה זה נקרא משפיע. אני שבא ללמוד, מעוניין שהסביבה הזאת תעבוד עלי בשני המישורים האלה, מצד אחד עם המקל נגד האגו שלי, שיבזה אותי, ומצד שני שיעודד אותי. ואז אני מתחיל לקבל באגו שלי, על ידי האגו שלי, הערכה לכוח שהוא נגד האגו, לכוח השפעה. אם אני אפעיל כוח השפעה, אני אקבל, אני אקבל את המילוי, הערכת הסביבה. הם יתקרבו אלי, הם לא יפגמו באגו שלי הגדול, לא יבזו אותי.

זאת אומרת, אנחנו רואים כאן, שאנחנו דווקא פועלים על האגו, שהוא גדל, שהוא נמצא בכל אחד ואחד בצורה מופרזת. ורק על ידי הסביבה, אנחנו יכולים להפעיל חינוך כזה על האדם. זה נקרא "החינוך האינטגרלי". אנחנו מחנכים אותו להיות אינטגרלי, קשור לכולם, מחובר לכולם.

וכשהוא מתחיל להרגיש הערכה בכוח ההשפעה, שעל ידי כוח ההשפעה הוא קונה לעצמו סביבה שמכבדת אותו, הוא מקבל כבוד, קנאה, מתחילים לקנא בו, עד כמה שהוא גַדָל, עד כמה שהוא נעשה מוערך על ידי הסביבה, אז רואים שהוא מתחיל להעריך כוח השפעה. לָמה? על ידי כוח ההשפעה, שהוא מראה לאחרים שיש לו, הוא מקבל כבוד, הוא מקבל מעמד. כלומר, האדם האגואיסטי מתחיל להעריך את כוח ההשפעה, וזה מה שנעשה על ידי הסביבה הנכונה.

ואז, במידה שיש לו את כוח ההשפעה הזה, הוא מתחיל להראות כלפי הסביבה כאדם הגדול. זה הכל תלוי בסביבה. הסביבה היא כמחנך, או כאמא ואבא כלפי התינוק, או כמורים ומחנכים ומטפלת ליד הילד, או כמורה ליד הנוער, או כחברה גדולה אנושית כלפי כל אחד ואחד. החברה מתייחסת אליו בהתאם לכמה שהוא מתקדם.

ואז על ידי שימוש בשני הכוחות האלה, קבלה והשפעה כלפי הסביבה, הוא מתחיל לקנות את האמצעי איך לחדור לתוך עצמו לתוך החברה ולתוך הטבע. הוא מתחיל להבין מה קורה כאן, במישור הכוחות. זו פסיכולוגיה פנימית שלו ושל הסביבה ושל הטבע.

על יד זה, הוא ממש מתחיל להרגיש איך שני הכוחות האלה פועלים בכל המציאות. איך הם עובדים בדומם, בצומח, בחי, בתוך האדם, בתוך הסביבה, בתוך המשפחה, בכל דבר. הוא מתחיל לעבוד עם שני הכוחות האלה כמו בעל בית עליהם, ועל ידם הוא חוקר את הכל ורואה את הכל. הוא נכנס ברשת שקושרת את כל המציאות, כי הרשת הזאת היא סרוגה משני הכוחות האלה.

ואז הוא מבין את כל תוכנית הבריאה, את כל התהליך שעברנו ולאן זה הולך. כי אנחנו רואים שהכל נמצא בתהליך מסוים. רק עכשיו אנחנו לא רואים, בגלל שאנחנו נמצאים רק בכוח קבלה אחד. וכשהוא מתחיל להשתמש בעצמו בשני הכוחות האלה, זה מקנה לו כלי כמו למדען, לבדוק את כל מה שקורה בטבע. הוא נעשה ממש בעל הבית על הגורל שלו ועל כל מה שקורה. וכל זה על ידי העלאת המודעות.

מקורות מדעיים - השפעת הסביבה - 2. עלינו ליצור סביבה שמחברת בינינו

 חיים חדשים - שיחה 12    10.1.2012

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה 12, 10. הפתרון: חינוך אינטגרלי

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.