תקציר שיחה 6

פורסם: 3.01.12, 3:46 am

לראשונה בהיסטוריה הגענו למשבר עולמי כולל. מדענים רבים מגלים שמקור הבעיה נובע מהקשר ומהיחס הלא-נכון בין בני האדם, ולכן הפתרון הוא למצוא את הקשר היפה בין בני האדם. שום צורת משטר חדשה או סדר כלכלי חדש לא יפתרו את בעיית המשבר.

יש לדייק, האגו קלקל את היחסים בינינו למצב של חוסר אמון בכל תחומי החיים: משפחה, חינוך, רפואה, כלכלה וכו'. אך הבעיה אינה בשימוש האגו עצמו, אלא בצורת השימוש בו.

האדם פועל לפי הרצון, ומתפתח בהתאם לרצון המתפתח שלו. תחילה האגו מפתח רצונות בסיסיים כמו: אוכל, מין, משפחה. בהמשך האדם רוצה יותר ומתחיל לכבוש את הטכנולוגיה, המסחר, המדע, התרבות ועוד. דווקא בדור שיש בו הכול, אנשים מגיעים לעצירה בהתפתחות הרצון עד להרגשת ייאוש כולל. כך הגענו למשבר הכללי ביחסים בינינו.

לאורך השנים, הביאה אותנו ההתפתחות להבנת הנחיצות בקשר יפה בינינו, עד כדי כך שאנחנו צריכים לאהוב זה את זה, אחרת לא יהיה אמון הנדרש לחיים הטובים. ללא מהפך משנאה לאהבה, ללא בניית אמון בין בני אדם, המשבר יחריף עד למצב בו לא נצליח לספק לעצמנו הכרחיות להתקיים.

עלינו לבנות חברה הקשורה זה לזה בהתחשבות הדדית, כדי לגלות את האהבה מצד הטבע. אולם כדי להגיע לאהבה עלינו לפתח נחיצות לכך, כי אהבה אי אפשר לחייב. אהבה באה מתוך רגש מיוחד מאוד, שנעתק מכל יתר הרגשות שנמצאות באדם.

בימינו המשבר הפיננסי מוציא המוני מובטלים לרחובות. רק התחשבות הדדית זה בזה תוכל לספק להם את הצרכים לקיום נורמאלי. עלינו לסדר את כל הרצונות שבנו כך שלא נשתמש בהם לטובת עצמנו בלבד, אלא בהתחשבות עם האחרים. עלינו לבנות בתוכנו הרגשה שאנחנו יחד, שאני דואג לאחר כמו שאני דואג לעצמי. אם עד היום התקדמנו עם האגו המתפתח, אז לראשונה אנחנו צריכים לטפל בעצמנו על ידי חינוך גלובלי אינטגרלי, שיביא אותנו להתחשבות ולפתיחת עולם חדש בינינו.

על ידי השקעה נכונה בקשר בינינו ובאמצעות תרגול בקבוצות קטנות נגיע להתפתחות איכותית כך שנתחיל להרגיש את הכוחות הפנימיים שבכל אחד, ומתוך זה נרגיש את כללות האהבה שנמצאת בטבע. בקשר נכון בינינו יש הרבה רגש, ואין צורך בכלי תקשורת נוספים כמו אינטרנט. שיפור היחסים בינינו יובילו אותנו לחיים מאושרים בכל דבר ודבר וכל הבעיות יסתדרו כתוצאה מההתחשבות בין בני האדם.

התועלות מהחיבור עם האחרים הן הרגשת השייכות לכלל (דרך קבוצות לימוד, הפעלות, אירועים ועוד). בכך נגיע לתוצאות של עולם בטוח ובריא, בו ילדים לא יסבלו מבריונים ומסמים בבית הספר, בו נתחשב בכל אחד בנהיגה, נסדר את הרפואה, נסדר את היחס לזקנים ולדור הצעיר ונבנה את החיים שלנו כך שיהיו חיי משפחה אחת חמה.

כפייה לא תעזור כאן. לעבור לעתיד טוב אפשר רק על ידי הבנה, הכרה, רצון ובניה עצמית. לכן מה שנדרש מכל אדם זה הכרה בהתפתחות שיצרנו לאורך ההיסטוריה. בעזרתה נגיע להתחשבות עם האחרים, לכן החינוך בראש.

רק כשהאדם נמצא בפני מצב של חיים או מוות ורואה שאין לו ברירה, הוא מגיע לחינוך החדש. לכן המשבר הוא שיחייב אותנו לעשות את הצעד הבא אל המצב המושלם: אנושות מאושרת באיזון עם הטבע הכללי.

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -6, -0. מאמר הכנה/תקציר

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.