"ואהבת לרעך כמוך – כלל גדול בתורה"

1. המילה "כלל" מורה על סכום של פרטים, אשר בהתחברותם יוצרים כלל, שלם כלשהו. לכן הכלל של "ואהבת לרעך כמוך" – זוהי הכללה של התורה, הנקודה אליה היא מביאה את האדם, ע"י תיקון 613 הרצונות האגואיסטיים של נשמתו. כל התיקונים הכרחיים לגילוי והסבר הכלל הזה.

2. מטרת הבורא והבריאה – להתגלות לאדם במידת רצונו (תיקונו, השתוותו) של האדם לבורא. על-ידי תיקון הטבע האגואיסטי שלו, האדם מתפתח עד לתכונות הבורא, ולאחר מכן לדבקות אליו.

3. הבורא מלכתחילה ברא אותנו כאגואיסטים, הפריד אותנו מעצמו, כדי שנתקן את עצמנו עד הדרגה שלו של נתינה ואהבה. בכך אנו נדבקים אליו. זהו השכר שלנו.

4. האדם נולד כאגואיסט גמור (אוהב את עצמו), כל פעולותיו רק לתועלת עצמו, ללא שום מחשבה על תועלת האחר. בכך הוא מרוחק מהבורא

ע"י לימוד חכמת הקבלה הוא מזמין על עצמו את האור העליון, מכיר את הרע שבאגו, מבקש תיקון, מאבד את האהבה לעצמו ורוכש אהבה לאחרים, עד כדי כך, שגם את ההכרחי לו לקיומו מקבל רק על-מנת להשפיע.

5. התיקון בהשפעה ואהבה – לזולת ולבורא. אם האדם מכוון לנתינה, אינו מרגיש הבדל בין אהבת הזולת לבורא, כיוון שאם אינו מצפה לשכר, אז אינו מרגיש ברצונותיו את תוצאות פעולות ההשפעה. ועד שלא תיקן את עצמו להיות "הנותן", פעולות הנתינה לבורא או לאדם, בהכרח יהיו עבורו כחסרי תועלת.

6. תירגול בפיתוח תכונות נתינה לזולת (לחברה), מביא את האדם מהר יותר אל התיקון, כיוון שהם גלויים ונמצאים תחת פיקוח ותגובה מצד הזולת (החברה). וניסיונות הנתינה לבורא אינם גלויים, לא ניתן לבקוד את ביצועם.

מסקנה: התיקון נעשה על-ידי תירגול נתינה ואהבה כלפי הזולת, עד שכל 613 הרצונות המתוקנים של הנשמה לא יצטרפו אל המטרה הסופית: "ואהבת לרעך כמוך". לאחר השגת מטרה זו, הוא זוכה לדבקות בבורא.

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -6, -0. מאמר הכנה/תקציר

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.