חלק 9/16


והבנת התמונה הזאת היא כשאני אראה במו עיניי עד כמה אנחנו תלויים וקשורים, עד כמה אנחנו מיוחדים בכל מיני רמות. התלות היא באוכל, בביגוד, בחינוך, בתרבות, באספקת אנרגיה, מים, ואפילו באוויר, עד כדי כך שפעולה שאחד עושה בתעשייה שלו, יכולה לגרום לכך שאין לי מה לנשום. לשם כך חוקקו חוקי קיוטו, שלפיהם נקבע עד כמה כל אחד יכול להוציא את הלכלוך שלו ולקלקל את האטמוספרה, לזהם את האוויר וכן הלאה.

וצריכים להוסיף כאן את מבחר הארגונים הבינלאומיים, את מה שהם מטפלים בו, ועד כמה שאנחנו נרגיש דרכם את הקשר בינינו. יש כאלה שנמצאים בפריז, בלונדון, בניו יורק, אבל העיקר זה בז'נבה. וזה מאוד חשוב, זה נותן לאדם הרגשה שלא תאמן על התלות ההדדית, שזה הרבה יותר גרוע ממשפחה. במשפחה אני יכול להפסיק לדבר, אני יכול להתרגז, אני יכול להתרחק או אפילו להתנתק לזמן מה. אבל כאן אי אפשר. יוצא, שמאות מדינות שקיימות בעולם, כשהן כבר נמצאות בפסיפס אחד כזה, בלגוֹ אחד כזה, אף אחת לא יכולה לצאת מהלגו הזה ולסובב את עצמה איך שבא לה.

אנחנו משתדלים לעשות כך ואנחנו רואים שכל פעם שמישהו נכנס ורוצה לעשות תנועה פרטית משלו, זה לא הולך. אחרי זמן מה הוא חוזר בו, או יכול להיות שמשתדל לעשות זאת רק בצורה מילולית, אבל לא באופן פעיל, כי בימינו כבר אי אפשר לקיים את הדברים האלה.

אפשר לדבר רבות על הקשר בינינו, שמחייב אותנו בזמן האחרון להיות קשורים נפשית זה לזה, קשורים כביכול ברגשות. לא שנתחיל להתקשר בינינו בחוקי האקולוגיה, בתעשייה, במערכת הבנקאית, בחינוך המשותף, בבריאות המשותפת ובכל יתר הדברים, אלא כל אדם ואדם צריך להיכנס לקשר טוב אחד לשני, ובהתאם לכך גם המדינות. ההתפתחות הטכנולוגית והתרבותית שלנו, האבולוציה שלנו, הגיעה מהתפתחות של דומם, צומח, חי ואדם, ובאדם התפתחנו גם בדרגות האלה, עד שהגענו היום לכך שאנחנו הופכים להיות כאדם אחד, כדמות אדם אחד, שבאמת נקרא ה"אדם".

מקורות מדעיים - התפתחות התלות ההדדית - 1. מערכות האנושיות התפתחו לרשת אינטגרלית אחת

חיים חדשים - שיחה 5   2.1.2012

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -5, -9. גוף אחד, כלכלה/בריאות/ביטחון, אקטואליה, נושאי הערבות, התלות ההדדית

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.