חלק 6/15

וכאן אנחנו מגיעים לשאלה, מה עלינו לשנות בתוכנו, כדי להיות מותאמים יותר לטבע. כי אם אנחנו נמצאים באיזון עם הטבע, אז אנחנו נמצאים במצב נוח, יפה וטוב, ולא מרגישים לחץ מצד הטבע. והלחץ הזה מתבטא בבעיות, מלחמות, גירושין, בריאות, מגיפות, צונאמי, מכות אקלים וכן הלאה. אז מה עלינו לשנות?

כאן אנחנו מגיעים לחקירת טבע האדם. טבע האדם הוא רצון, רצון לחיות, רצון להרגיש את עצמי טוב, רצון ליהנות. זאת אומרת, משהו שאני כל הזמן רוצה למלא בי נקרא רצון. והרצונות האלה הם תמיד ריקניים יחסית. כשאני רוצה לנוח, אני רוצה למלא רצון למנוחה. כשאני רוצה לאכול, אני צריך למלא רצון למזון, וכן הלאה. יש לי רצונות בסיסיים לאוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, שליטה, מושכלות. וכל הרצונות האחרים נמצאים בתוך הרצונות האלה. כך שכל הרצונות ששייכים לגוף שלי, אוכל, מין, משפחה, ואלה השייכים לאנוש שבי, לאדם שבי, כסף, כבוד, שליטה, מושכלות, מתחלקים לעוד הרבה מאוד תתי רצונות.

אם אני רוצה, אם אני חייב, אם אין לי ברירה, אם אני מבין שכדאי לי על ידי הרצונות האלה להתחבר עם האחרים כדי להיות מותאם, ושכולנו נהיה מותאמים לאותו כוח של הטבע, לאותו חוק אחד, אז אני צריך לתקן כל רצון ורצון שבי. ובסך הכל כל הרצונות האלה יחד נקראים "רצון ליהנות", רצון לקבל מילוי.

איך אני צריך לכוון אז את הרצונות האלה? שהם יהיו לטובת כולם. כי אם אני מתעסק איך למלא את הרצון שלי לבד, הוא נקרא הרצון האגואיסטי. אם אני מכוון כל רצון ורצון שלי שיהיה גם לטובת כולנו יחד, שאני מקבל רק לטובת כולם, שאין ברירה, ואם אנחנו כמו משפחה אחת, אז אני חייב לקחת את כולם בחשבון ולחשוב על כולם כאחד. כמו החוק האחד הזה שמחייב אותי. אם כך, אז אני צריך כל רצון ורצון שבי לכוון לטובת כולם.

חיים חדשים - שיחה 4  1.1.2012

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -4, -6.להפוך את הרצון, נושאי הערבות, התלות ההדדית, 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -4

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.