חלק 7/21

אבל כל ההתפתחות שאנחנו מתפתחים היא על ידי סביבה, ואם לא הסביבה, לא הייתי מתפתח אפילו שהיו לי הרשימות האלה, ההתרשמויות מקודם.

כמו ילדים שנעלמים ביער וגדלים עם החיות, הילדים האלו מתפתחים כמו החיות שטיפלו בהם ביער. הם מתפתחים לפי האופי של אותן החיות, חולים במחלות שלהן, הם חושבים ורוצים אותם הרצונות והמחשבות של החיות. הגוף שלהם התרגל לחיים עם החיות עד כדי כך שהם קיבלו מהחיות התרשמות כזאת, שאם מוצאים את הילדים האלה אחרי מספר שנים, למרות שנתנו להם אחר כך חיים טובים וטיפול, הם חיו קרוב ל-20 שנה ולא יותר. הם חיים אותו מספר שנים כמו החיות שהם היו ביניהן.

זאת אומרת, סך הכל הגוף שלנו תלוי מאוד בחברה שבה אנחנו מתפתחים, והאדם הוא מאוד גמיש, לעומת מין החי. חתול או כלב שנמצאים לידנו כבר עשרות אלפי שנים מתרגלים לאדם רק במקצת. הם לא יכולים לחיות ביער כמו חתולים וכלבים שלא נמצאים ליד האדם, יש להם אופי אחר, הם כבר מעבירים לצאצאים שלהם יחס אחר לאדם ולסביבה. אבל בכל זאת הם לא גמישים כמו האדם שנכלל באיזו סביבה, עד כמה שהוא ביתר הגמישות שלו מתרשם מהסביבה בצורה הרבה יותר חזקה, גורלית. לעומת החי שמתרגל לחיי האדם, האדם הרבה יותר מתרשם ומתרגל לחיי החי.

מקורות מדעיים - השפעת הסביבה - 4. האדם הוא תוצר של הסביבה שלו

חיים חדשים - שיחה 3 29.12.2011

 

 


שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -3, -7. אדם לעומת חי, נושאי הערבות, השפעת הסביבה

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.