תקציר שיחה 2

פורסם: 28.12.11, 11:59 am

האנושות הגיעה לשלב מכריע בהתפתחותה רבת השנים, המאופין בתחילתו כמשבר גלובאלי. אנחנו כאנושות לא יודעים לאן אנחנו מתפתחים ולכן לא יכולים להכין תנאים טובים לדור הבא. ההתפתחות הטכנולוגית כבר לא מספיקה כדי להביא לנו סיפוק ואושר. חסרה לנו כאנושות הדרכה איך לפתח הרגשה טובה של מלאות וסיפוק בחיים.

בבואנו להבין את הסיבות למשבר, עלנו להבין באופן רחב ולא רק נקודתי את תהליך ההתפתחות של האנושות. ניתן לדמות תהליך זה, לתהליך שעובר על תפוח עץ. ממצב של בוסר וטעם מר בתחילה הוא מגיע לבשלות ומתיקות. ללא הבוסר אין בשלות . כך גם האנושות, תגיע בסוף למצב מתוק ושלם.

הטבע מפתח אותנו להיות הדרגה העליונה שבו. שלא כמו חיות עלינו לפתח שכל ורגש ולתפוס ולהרגיש את חוק ההתפתחות הכללית של הטבע, על מנת שנגיע בעצמנו ולא רק מתוך דחף הבא מצד הטבע הכולל, למצב המושלם.

אנחנו יכולים להתפתח בעצמנו רק ע"י הסביבה-חברה, שבנוסף לדחפים שקיבלנו מהטבע, נותנת לנו גירויים חיצוניים, צורות חיצוניות של קשר בין בני אדם. עומדות לפנינו שתי צורות התפתחות, אחת ע"י צרות ומשברים והשנייה ע"י בניית סביבה, שתמשוך אותנו קדימה, להתפתחות מהירה, נעימה ויפה.

המשבר הגלובלי מראה לנו שאנו נמצאים בתלות הדדית מוחלטת, אך לא מסוגלים להתחבר ולכן סובלים. מצבנו זה כאנושות הוא כשל משפחה, החיה יחד באותו הבית, אך לא מסוגלת להיות בקשר נכון. רק שלנו אין את האפשרות להתגרש, לעזוב, לברוח... לכן, כאמור, עלינו לבנות לעצמנו סביבה-חברה, שתלמד אותנו איך להיות בחיבור נכון בננו.

את הסביבה הנכונה יכולים לבנות חכמים, מדענים, אנשים עם ראיה רחבה ומעמיקה המבינים את התהליך היטב.

הסביבה שנבנה יחד איתם אמורה להשפיע עלנו דרך מתן דוגמאות של חיבור בין בני אדם. דוגמאות מגרות כאלו שימשכו אותנו להכנס בתוכה, להתכלל בה, להדמות לה. לשחק בה עד שנהפוך בעצמנו להיות הסביבה הזו.

כשנתחיל להכנס לתוך כזו סביבה הטובה, נתחיל לגלות את הרע שבנו. נגלה שיש בנו תכונות שהן נגד חיבור, נגד התפתחות, ודווקא בשל כך, עלנו לסדר לעצמנו חברה עוד יותר טובה שתמשוך אותנו עוד יותר לחיבור ולהתפתחות דרך הטוב, כנגד הרע שנגלה.

הסביבה הטובה תביא אותנו לצורה הסופית שאליה הטבע בכל מקרה מפתח אותנו, אבל בדרך הטובה, הרכה והנעימה ביותר.

לסיכום ניתן לומר, שבתהליך ההתפתחות הטבעי של האנושות, בתור הדרגה המפותחת ביותר בטבע, הגענו למצב שמעתה והלאה, עלינו לדאוג בעצמנו לפתח מודעות לתהליך בו אנו נמצאים ולתפקידנו כיישות מודעת בתוך התהליך, כי בכך יקבע האם התפתחותנו תגיע לתכליתה דרך סבל או בדרך טובה ונעימה.

גם כהורים אנו רוצים שילדינו יגדלו בכזו סביבה שבה מלמדם את הילד בחום ומתוך יחס טוב בין הילדים, איך להיות מחוברים יחד, איך להיות בטוחים זה בזה, לא לפחד מהאכזריות שבטבע האדם ובטבע הילד, לא להתגאות על אחרים, מקום רך שבו נותנים לילד-לאדם להתפתח.

המשבר שאנו חווים זו למעשה פתיחה חדשה. לידה של אנושות חדשה

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -2, -0. מאמר הכנה/תקציר

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.