חלק 5/18

אם נרכז את כל הצורות שאנחנו לומדים מהטבע לתמונה אחת, אנחנו יכולים להביא את עצמנו לסיכום, שבסך הכול אנחנו עוברים התפתחות מאוד מיוחדת. שמִדור לדור אנחנו מתפתחים כיצור אחד שנמצא עדיין בשלבי ההתפתחות הקודמים שלו, ולכן אנחנו "חמוצים", פרי בוסר, נראים עדיין לא מוצלחים, אבל גמר ההתפתחות שלנו בטוח יהיה טוב, תהיה צורה טובה, יפה, מושלמת. כי אנחנו בסך הכול רואים שמכל הדומם, צומח וחי, מין המדבר הוא הגבוה ביותר, האדם הוא נֶזֶר הבריאה.

ולכן ההתפתחות שלו היא הכי ארוכה, המצבים שהוא עובר מתחילת ההתפתחות ועד סופה הם הכי קיצוניים, וכלל לא נראים שייכים לאותו מין בהתחלה ובסוף. ואם אנחנו יכולים לחשוב על הטבע שמפתח אותנו, אז אנחנו יכולים להגיע למסקנה על עצמנו ועל היחס של הטבע אלינו, רק בתנאי שנראה את הסוף, את הסיום. כמו עם התפוח, שודאי שאם היינו רואים אותו בשלבי ההתפתחות הראשונים שלו, אז היינו חושבים שאין בו שום תועלת, אלא רק בסוף אנחנו רואים עד כמה שהחכמה הגדולה שבטבע פיתחה אותו לדבר כל כך יפה וטעים.

לכן לפי אותו חוק ההתפתחות הכללית, אנחנו רואים שגם אנחנו נמצאים באותה התפתחות, ומטרת ההתפתחות שלנו היא ללא ספק להביא אותנו בסוף הדורות, אם אפשר כך לומר, למצב טוב, יפה, בריא, שלם, מתוק. ואז אנחנו מגיעים למצב המושלם.

מה יכול להיות מצב מושלם? אם אנחנו מתפתחים על ידי הטבע בהתפתחות הדרגתית בשכל וברגש שלנו, כשבכל שלב, בכל דור, אנחנו רוכשים יותר רגש ויותר שכל, ואנחנו רואים שאנחנו יותר ויותר רוכשים את הטבע, את כל הבריאה, אנחנו מתעלים מעל הכול, יכולים לקלוט, לשלוט, אז כנראה שההתפתחות הסופית שלנו היא שאדם יגיע לדרגה העליונה ביותר שנמצאת במציאות.

מקורות מדעיים - הטבע - 1. הטבע מפתח אותנו לרמה חדשה של קשר בינינו

חיים חדשים - שיחה 2  28.12.11


שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -2, -5. המצב המושלם

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.