חלק 16/18

אנחנו צריכים להבין שבשלב האחרון בהתפתחות האנושית, שאנחנו נכנסים אליו עכשיו, הפרי חייב לקבל מתיקות, צבע אדום במקום ירוק. הריח נעים, הטעם מתוק במקום חמוץ. וכל התוספות האלה הן תוספות שמגיעות מתוך הפרי, בהתאם לאהבה של הטבע אליו. הטבע שמפתח אותנו הוא כמו אימא שדואגת לתינוק. ואנחנו צריכים להגיע לאותו כוח האהבה, ההשפעה, ההדדיות, החיבור הגלובלי בינינו ועם הטבע הכללי בכלל.

והאפשרות הזאת מתממשת אך ורק על ידי המודעות. שאני מבין, שאני מרגיש את ההתפתחות הזאת, איך שהיא עוברת עלינו. אנחנו לא יכולים להבטיח לאדם חיים טובים בלי שהוא יתעלה בדרגות ההבנה וההרגשה מעל מה שנולד. הוא חייב לרכוש מודעות. הוא חייב לדעת באיזה עולם הוא חי ולגלות את כל הטבע הכללי.

אורן: זו בדיוק דוגמה לתחושה שלי ביומיים האחרונים.
בלי שכל אחד ואחד יהיה חכם, בלי שהוא ידע בשביל מה ולמה הוא נולד, מהו הטבע שמקדם אותו, ולאיזו מטרה, בלי זה האנושות לא תתקדם, היא תסבול ממכות. כל ההתפתחות מעתה והלאה היא לא התפתחות.

אורן: ואנחנו לפי השיטה הזאת הולכים להיות החכמים האלה?
כן. כולם בכמה שאפשר. איך אדם נכנס לבית ספר? הוא לא לומד את זה?

אורן: אבל אתה ציירת עכשיו מטרה מאד גבוהה.
היא לא גבוהה.

אורן: הכיתה שלנו תגיע?
אתה למדת הרבה נושאים, היסטוריה וגיאוגרפיה ובוטניקה וגיאולוגיה, למדת על התפתחות הציוויליזציה, למדת על יבשות. גם עכשיו תמשיך ללמוד. כי בלי הידיעה הזאת, בלי ידיעת התהליך שאתה תלוי באחרים, במקצת, אתה לא תוכל לשנות את עצמך. אתה לא צריך להיות חכם ומדען, אבל אתה צריך לדעת את כלל הדברים. כמו שאתה יוצא מבית ספר, אתה אולי לא זוכר כלום, אבל יש לך התרשמות שיש היסטוריה, ובה קרה מה שקרה לפני אלף ואלפיים שנה, שיש גיאוגרפיה, שיש יבשות למיניהן, יש ביולוגיה, זואולוגיה, בוטניקה. משהו שמעת, אולי שכחת, אבל זה נמצא בך.

אותו דבר כאן. עכשיו אתה רק לומד על השלבים הבאים, מלמדים אותך את הדבר הכי נחוץ, איך לעשות חיים טובים. אז אתה לא צריך לדעת שום דבר בעל פה, כי אחר כך יבואו ההפעלות. וההפעלות יהיו בחברה, שאתה תשפיע עליה, היא תשפיע עליך, ואז תתחיל להסתדר איתה. אבל אתה חייב לקבל שיעורי השכלה, צורות השכלה, על העולם החדש, על החברה החדשה. הייתי אומר שהסדרה הזאת יכולה להיקרא "הסתכלות חדשה", "הסתכלות גלובאלית על האדם והעולם".

מקורות מדעיים - הטבע - 1. הטבע מפתח אותנו לרמה חדשה של קשר בינינו

"החיים החדשים" שיחה 2  28.12.11

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -2, 16. שלב אחרון, נושאי הערבות, הטבע

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.