שיחה 2 - 12. מטרת הלימוד

פורסם: 28.12.11, 8:23 am

חלק 12/18

אורן: ובכל זאת, אני רוצה לשאול על הרעיונות שאותם הצגת בשני השיעורים האחרונים. אף לא התנסיתי בסוג כזה של לימוד וגם במצב כזה מיוחד. זה לא אוניברסיטה שהייתי בה, זה לא בית הספר התיכון. זה משהו אחר, משהו חדש. והדברים מעניינים, אבל לפעמים אני מרגיש שאני מאבד את קו המחשבה שלך, ולא בגלל שאני לא מבין את מה שאתה מדבר, אלא בגלל שזווית הראייה שלך היא מאוד עמוקה ורחבה בו זמנית. אתה גם מנתח דברים שאני מרגיש ומכיר אותם מהילדים שלי. נתת הרבה דוגמאות עם ילדים, אז היה לי קל להתחבר לזה, נגעת במחשבות ורגשות שיש לי לפעמים, אבל מצד שני, אתה כאילו ממעוף הציפור מביט על הכול.

וכשחשבתי על זה אתמול, אחרי השיעור הראשון, אז ניסיתי לתרגם את זה, איך אני מתרגם את הרעיונות שאני שומע כאן? וגם היום אני רואה שממשיך אותו קו, קשה לי לתרגם את זה. אני מזדהה עם הרעיונות שאני קולט, אבל לאן זה מביא אותי, כאן, עכשיו, בבית?

מטרת הלימוד שלנו היא להכיר את טבע האדם, את הטבע שבו אנחנו נמצאים, את צורת ההתפתחות שלנו, את המצב המיוחד בציר ההתפתחות, מה אנחנו רואים מהטבע, לאיזו צורה אנחנו מתפתחים, זאת אומרת, הצורה הבאה, הסופית. ואיך ממצבנו הנוכחי אנחנו יכולים להגיע לצורה הסופית, בדרך טובה, רכה ומהירה. כי המצב הסופי הוא ללא ספק המצב המושלם. זאת אומרת, כל הלימוד הוא, בסופו של דבר, איך לעשות לי את החיים מעתה והלאה, קלים, טובים, בטוחים, נעימים ורק טוב "וחסד ירדפוני כל ימי חיי".

חיים חדשים - שיחה 2  28.12.11

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -2, 12. מטרת הלימוד, הסברה וחינוך לערבות

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.