חלק 9/18

זאת אומרת, בזה אנחנו דומים לילד, אבל ילד חכם, שמבין שהוא צריך לגדול נכון ויפה, ואז הוא מסדר לעצמו סביבה. הוא הולך למספר שכנים ומשלם להם כדי שיתחילו להתחבר ביניהם, שיראו לו שהם מחוברים, שיציגו כשחקנים, שמשחקים משהו יפה וטוב. ויתחילו למשוך גם אותו לחיבור הזה, כי הוא יודע שאם יראה את הדוגמאות האלה, הוא יגדל יפה וטוב. בצורה כזאת הוא רוצה דרכם להציל את עצמו מהמצב שהוא נמצא בו.

או שאני רוצה ללמוד מוזיקה, אבל אין לי כל כך רצון. אני צריך מישהו שימשוך אותי, מישהו שיגרה אותי שזה יפה, שזה גדול, שזה מיוחד. אני הולך לכמה מוזיקאים, משלם להם, ואז הם באים אלי, מנגנים, מדברים על מוזיקה, כל הזמן מסתובבים סביב הכלים שלהם, מלחינים משהו לידי. בקיצור, אני מקבל על ידם התרשמות שזה דבר גדול, שזה דבר עמוק, שזה חשוב, איך שהם משתתפים ביניהם, איך שיוצאת הרמוניה מכל הדברים האלה. וכשאני רואה את זה, יוצא כבר שעל ידי זה אני בונה את הסביבה שעל ידה אני ממש מגיע להתפתחות יפה.

ולא חשוב ששילמתי, כי ניסיתי להיות יותר טוב. העיקר הוא התוצאה. האם נעשָׂה? נעשָׂה. או שההורים שלי אולי עשו כך. אני יודע שהרבה פעמים בחיים שלי ההורים שלי ניסו לעשות כך. או שאני הולך לחוג ספורט, או לשחק בקבוצת כדורגל או כדורסל ואני מתרשם מכל הילדים שמשחקים שם. זאת אומרת, העיקר בשבילי זו החברה. את החברה הזאת אני יכול לייצר בעצמי, אבל בטוח שאת החברה הזאת יכולים לייצר עבורי, לייצב עבורי אנשים חכמים שיודעים זאת.

וכמו שאנחנו רואים בעולם שלנו, שיש הרבה מדענים, חכמים, אנשים שמבינים בהתפתחות האנושות, אז אנחנו רק צריכים לחזק אותם. אנחנו צריכים רק לשמוע מה שהם אומרים. והם אומרים מה שאתם שומעים עכשיו. שכדאי לנו לייצב סביבנו כזאת סביבה, חברה, שהיא תשפיע עלינו, על כולנו. ואז על ידה, אנחנו מתקדמים לכיוונים טובים, בהתפתחות טובה, הדרגתית, ונהיה כמו פרי שבשל עוד לפני שהמכות, הצרות מגיעות אליו ומחייבות אותו מאחור להתפתח על ידי ייסורים. הוא כבר מקדים את עצמו, כמו אותה ביצה באינקובאטור, ומתפתח יפה וטוב.

זאת אומרת, אנחנו יכולים לראות את כל התפתחות האדם, במשך אלפי שנים, ולהבין שכעת אנחנו נמצאים במצב לא טוב, ולהבין איך אנחנו יכולים לצאת בעצמנו מהמצב הלא טוב הזה, ולא לחכות למה שיקרה ואיננו ידוע עדיין. אלא לשמוע לאותם האנשים החכמים שאומרים שאנחנו צריכים סביבה טובה, שהיא תפתח אותנו, ותביא

מקורות מדעיים - השפעת הסביבה - 2. עלינו ליצור סביבה שמחברת בינינו

חיים חדשים - שיחה 2  28.12.11

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -2, -9. דברי המומחים, נושאי הערבות, השפעת הסביבה

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.