חלק 4/19

מדוע זו נקראת "מהפכה כללית", "לידה כללית של כל האנושות", ולא של איזו מדינה, של איזו חברה, או של איזה חלק ממנה? מפני שזה ממש עניין גלובלי אינטגרלי שקורה בכולם, ואף פעם זה לא היה כך בהיסטוריה. אבל העיקר בזה שאנחנו לא רואים את העתיד. תמיד באיזו צורת חברה, כמו עבדות, הלכנו לקראת חברה שהיא יותר מתקדמת, וממנה לחברה עוד יותר מתקדמת, היינו מחליפים. אמנם זה קרה על ידי התפרצויות, מהפכות, מלחמות, מלחמות דת, מלחמות חברה, אבל זה היה יחד עם זה שראו מראש משהו טוב, משהו חדש, שלזה צריכים להגיע. חלק מהחברה הסכים וחלק לא הסכים, או שבמדינה אחת זה היה קורה, במדינה שנייה לא. כאן יש תהליך גלובלי, זה משהו שלא קרה אף פעם.

בכל העולם קורה גם תהליך גלובלי עם האקולוגיה, עם האקלים. ואם היו כאלה שינויי אקלים, כמו תקופת קרח, התחממות, התקררות, והיו הרבה, תמיד זה היה מזמין באנושות שינויים גדולים, מהפכות, דווקא על ידי השינויים האלה. לדוגמה, תקופת ההתקררות חייבה את העמים שגרו בצפון לרדת למטה, לדרום. או מסיביר ואסיה להגיע קרוב יותר לאירופה.

כלומר, היו תקופות שזה קרה על ידי שינוי אקלים, על ידי זה שהאנושות התפתחה בצורה טכנולוגית, על ידי זה שאיזו חברה התפתחה בעצמה ולא יכלה לסבול יותר איזה שליט. אבל כעת זה קורה בבת אחת, גם מצד הטבע הסובב, האקולוגיה, וגם מצד הטבע הפנימי של האדם שלא מסתדר בכלום, אפילו במערכות שהוא תלוי בהם, כמו אוכל, הסקה, משפחה, חינוך, ביטחון, זאת אומרת, דברים הכרחיים לאדם להמשיך את הדור. אנחנו רואים שבכל מקום, בכל העולם הגענו למצב כללי שמשהו לא עובד. והעיקר, שלא רואים לאיזו צורה אנחנו עוברים.

לינק למקורות המדעיים - המשבר - 2. לראשונה, העולם במשבר גלובלי אינטגרלי

"החיים החדשים" - שיחה 1  27.12.11


שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -1, -4. גלובאלי ואין עתיד, מדע/אקולוגיה, אקולוגיה, נושאי הערבות, המשבר

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.