חלק 9/19


וככל שאנחנו מתפתחים אנחנו רואים, שהאדם לא כל כך מתפתח בעצמו, אלא הכל תלוי בחברה. הוא מפתח את החברה, על ידי החברה מתפתחים החיים הפרטיים שלו, וזה תלוי בזה. אפשר לומר שאני תלוי היום באלפי אנשים בכל העולם. כי אם אני אבדוק במה אני לבוש וממה אני חי, מה אני אוכל, איך בנוי הבית שלי, ההסקה, הקירור, העבודה שלי, כל מה שיש לי, אני חושב שלא תהיה מדינה שלא משתתפת באספקת הדברים אליי. אם לא בצורה ישירה אז דרך עוד כמה מדינות, שממדינה אחת מגיע חומר גלם וממדינה אחרת החלקים של המכונות, ועל ידי המכונות האלה מייצרים עוד משהו, ואחר כך מייצרים את הבגדים שלי. לפי המחקר שלנו אנחנו יודעים, שהעולם כולו תלוי זה בזה.

ועד כמה שהעולם נכנס יותר ויותר להתמחות כזאת, שלכל אחד ואחד יש את העבודה שלו, אבל העבודה שלו היא מחוברת, נמצאת בהרמוניה עם כל יתר בני האדם, אז אנחנו יכולים באמת לספק לנו אלפי דברים נוספים לְמה שהאדם היה מספק לעצמו בעבר, שזה היה קצת לחם, קצת חומץ, קצת יין, קצת בשר וזהו. אחר כך קצת יותר אוכל, יותר ביגוד ונעליים. אחר כך קצת יותר הסקה, איזה כלֵי רכב וכולי. בהתאם לזה התפתחו מומחים בכלכלה, מומחים בחקלאות, מומחים במכונאות, וכל העניין של תרבות, ספרים, נגינה, שירה. אנחנו רואים שסביב האדם יש תעשיות שלמות כאלה, שהוא אפילו לא חייב אותן, ולא צריך את זה במידה ההכרחית לחיים, אבל גם בלי זה הוא לא יכול.

אנחנו רואים מוסיקאי שעולה על הבימה, מופיע עם הקונצרט שלו לפני אלף אנשים, משלמים לו כסף עבור הופעה אחת שלו, כמו שמרוויח פועל בזיעה במשך חודש ימים בקושי, ואולי אפילו במשך שנה. זאת אומרת, אנחנו מעריכים מאוד את הדברים הלא הכרחיים לנו. וזה שייך לגופו של האדם ממש, שבלי זה אנחנו לא מסוגלים, לא חיים, כמו הספורט, התיירות, וכל מה שיש בימינו. אם נעשה חשבון מה אנחנו עושים בימינו לצורך "אוכל נפש" מה שנקרא, לעומת מה שאנחנו מייצרים, אז אנחנו מייצרים תשעים אחוז, ולא פחות, דברים שאין בהם צורך. אבל אנחנו צריכים אותם כביכול, כי בלי זה אנחנו מרגישים שלא, שגם זה שייך לדרגת האדם, גם את זה אני צריך. או שמאין ברירה ודאי שאני יכול לחיות במערה, אבל התפתחות האדם מחייבת גם את זה.

מקורות מדעיים - התפתחות האגו - 1. גלובליזציה אפשרה לאדם לעלות מעל סיפוק צרכיו הבסיסיים

חיים חדשים - שיחה 1  27.12.11

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -1, -9. מעל סיפוק צרכים, נושאי הערבות, התלות ההדדית, כלכלה/בריאות/ביטחון

תגובות

תגובה אחת ל “שיחה 1 - 9. התפתחות הרצונות החברתיים וחשיבותם בעיני האדם”

  1. benzig בתאריך 24 January 5:37 am

    הכותרת המתאימה יותר היא:
    התפתחות הרצונות החברתיים וחשיבותם בעיני האדם

    הכותרת הנוכחית לא מדויקת ובמידה מסוימת מטעה כי לא מדובר במשהו מעל הרצון ושימוש בגלובלי הוא מוקדם יותר בשלב זה של התיאור

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.