שיחה 3 - 11. ניתוח של לימור

פורסם: 7.02.09, 1:21 pm

זאת אומרת, סך הכול אנחנו צריכים להבין שהסביבה כגורם צריכה להיות הפתרון לכל הבעיות שלנו, כי מהטבע זה כך. ולכן אם מדברים למשל על אנשים שעושים משהו לא בסדר, אז במקום להכניס אותם לבית סוהר ולבודד אותם לגמרי, אנחנו צריכים להכניס אותם בכוח, לפי פסק דין, לחברה מיוחדת שתטפל בהם ותיישר אותם, תעשה מהם משהו מועיל לחברה, שלא מזיק, ולפי זה אנחנו צריכים לבדוק את השפעת הסביבה על אדם כזה, ואז לשחרר אותו, ולהביא אותו לחברה רגילה, בתנאי שהוא כבר נמצא אחרי התיקון.

אותו דבר עם ילדים, עם בתי ספר, ובכל מקום, אנחנו צריכים תמיד לעשות בירור, אנחנו צריכים לסנן את בני האדם ולראות מה כדאי לכל שכבה, לכל גיל, לכל צורת אופי ונטייה. זאת אומרת, כל פעם על ידי השפעת סביבה זו או אחרת, מכל מיני צדדים, על כל אחד ואחד, ניתן לכל אחד ואחד להתפתח בצורה הטובה האפשרית. זאת אומרת, יש לפנינו כלי, אמצעי רב גוני, שיש בו הרבה מאוד חוגים, חברות, שאנחנו תמיד צריכים להשתדל להביא את האדם תחת השפעת סביבה זו או אחרת, מכל מיני כיוונים, עד שאנחנו בונים אותו ממש בצורה יפה וטובה.

כמו פרי שגדל על העץ, שצריך גם חום וגם קור, לילה ויום, לחות וקצת יובש, חושך ואור, והתמזגות מסוימת בין מינרלים, וכן הלאה. יש שלושים ותשע מלאכות שאנחנו צריכים לתת לעץ כדי שיגדל ממנו פרי. וגם כאן אותו דבר, ולא באופן חד סטרי, לא בכיוון אחד, אלא אנחנו צריכים להשפיע על האדם בכל מיני צורות השפעה, שיצא ממנו פרי טוב, מתוק לכולם. לכן הסביבה היא הגורם היחיד שאנחנו יכולים להשתמש בה, ועל ידה לתקן את הכול, את כל הרע שיש באדם ובאנושות, עם האגו שלנו. אנחנו רק צריכים לקחת את הכלי הזה בידיים, לארגן אותה סביבה בכל מיני צורות, בכל מיני אפשרויות, בהתאם לתרבות, לחינוך, להרגלים של האומה והציוויליזציה, וכך לגשת לכל חלק שבחברה האנושית, בכל מדינה, לכל פרט ופרט. וזו עבודה גדולה שלנו.

אפתיה – הסביבה תהיה זו שבאמצעותה ניתן לשנות את האדם לטוב

באמצעות הבנה הדדית של כל הצרכים – בגיל, בתרבות, במורכבות

מטפורת הפרי על העץ – מעבירה את המורכבות, הידע וההבנה הנדרשים= ערבות

 

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -3, 11. הפתרון לבעיות

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.