שיחה 2 - 5. ניתוח של לימור

פורסם: 31.01.09, 11:41 am

אם נרכז את כל הצורות שאנחנו לומדים מהטבע לתמונה אחת, אנחנו יכולים להביא את עצמנו לסיכום, שבסך הכול אנחנו עוברים התפתחות מאוד מיוחדת.

מאד בעדינות וברגש – אנחנו יכולים להביא את עצמנו לסיכום..

שמִדור לדור אנחנו מתפתחים כיצור אחד שנמצא עדיין בשלבי ההתפתחות הקודמים שלו, ולכן אנחנו "חמוצים" כאלה, נראים עדיין לא מוצלחים, אבל גמר ההתפתחות שלנו בטוח יהיה טוב, תהיה צורה טובה, יפה, מושלמת.

הצגת המסר – יש מקום מושלם – להגיע כליו

כי אנחנו בסך הכול רואים שמכל הדומם, צומח וחי, מין המדבר הוא הגבוה ביותר, האדם הוא נֶזֶר הבריאה.

העצמה לאדם

ולכן ההתפתחות שלו היא הכי ארוכה, המצבים שהוא עובר מתחילת ההתפתחות ועד סוף ההתפתחות הם הכי קיצוניים, ולא נראים בכלל כשייכים לאותו מין בהתחלה ובסוף. ואם אנחנו יכולים לחשוב על הטבע שמפתח אותנו, אז אנחנו יכולים להגיע למסקנה על עצמנו ועל היחס של הטבע אלינו, רק בתנאי שנראה את הסוף, את הסיום. כמו עם התפוח, שודאי שאם היינו רואים אותו בשלבי ההתפתחות הראשונים שלו, אז היינו חושבים שאין בו שום תועלת, אלא רק בסוף אנחנו רואים עד כמה שהחכמה הגדולה שבטבע פיתחה אותו לדבר כל כך יפה וטעים.

לכן אנחנו צריכים גם להגיד לפי אותו חוק ההתפתחות הכללית, שגם אנחנו נמצאים באותה התפתחות, ומטרת ההתפתחות שלנו היא ללא ספק להביא אותנו בסוף הדורות, אם אפשר כך לומר, למצב טוב, יפה, בריא, שלם, מתוק. ואז אנחנו מגיעים למצב המושלם.

ההשוואה בין האדם – נזר הבריאה, לתפוח – נשלמת כאן – בסוף ההשוואה – חוכמת הטבע, כמו שמביאה את התפוח למצבו, בקצב שלו, בזמן שהוא צריך, כך יש כוונה במצבי הטבע – והיא להביא למצב התפתחות מושלם!

מה יכול להיות מצב מושלם? אם אנחנו מתפתחים על ידי הטבע בהתפתחות הדרגתית בשכל וברגש שלנו, כשבכל שלב, בכל דור, אנחנו רוכשים יותר רגש ויותר שכל, ואנחנו רואים שאנחנו יותר ויותר רוכשים את הטבע, את כל הבריאה, אנחנו מתעלים מעל הכול, יכולים לקלוט, לשלוט, אז כנראה שההתפתחות הסופית שלנו היא שאדם יגיע לדרגה העליונה ביותר שנמצאת במציאות.

איזה פיתוח מקסים של המונח = בורא! מבלי להגיד אותו

הכנסת המונח – התעלות מעל הכול – כחלק מההתפתחות אליה אנו מתקדמים..

 

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -2, -5. המצב המושלם

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.