שיחה 2 - 8. ניתוח של לימור

פורסם: 31.01.09, 11:47 am

וכאן אנחנו מגיעים באמת לפיתרון, שאנחנו רואים אותו גם מהמשבר הנוכחי, שהוא משבר גלובלי אינטגרלי. זאת אומרת, שסביב העולם הוא מתחיל ממש להתארגן כמשבר, כמצב לא טוב, מצד אחד. מצד שני, המצב הזה שמגיע אלינו ומאיים עלינו הוא בעצם הדגמה של חוסר ההתפתחות שלנו. המצב שאנחנו רואים היום, שאנחנו תלויים זה בזה בצורה החלטית, התלות הזאת היא ממש טוטאלית, מכל המחקרים שלנו אנחנו רואים זאת. ובעצם העובדה שאנחנו לא יכולים להתחבר בינינו, זה המקור לכל הצרות, כי אנחנו בעצם עושים לעצמנו את החיים שלנו רעים, לא בטוחים, מאוד מפחידים, מוגבלים. משהו מפריע לנו להתחבר נכון.

האדם כסביל

קבלו – את המבוא למושג האגו / אגואיזם – טומן רמז ולא מפתח...

כי בהתחברות בינינו היינו ממש מבטלים את רוב הצרות.

כאן יש קפיצה – לקישור בין המשבר לבין חוסר היכולת שלנו להתחבר – מאיפה זה הגיע?

אולי היה מתאים לקשור שוב בין היותנו תלויים, ולא איכפתיים – כסיבה למשבר ולתחושה הקשה

ואת זה אנחנו יכולים לראות גם בתהליך ההתפתחות שעברנו. שכל פעם שעברנו מדור לדור, האנושות הגיעה להצטברויות יותר ויותר גדולות באוכלוסין, בחיים שלהם, בחינוך, בתרבות, בתעשייה, לחיבורים למיניהם, לתלות הדדית, יותר ויותר גדולה. ורק עכשיו הגענו למצב שאנחנו לא תלויים זה בזה במשכורת, בפרנסה, במערכת הבנקים, במערכת העסקים, אלא אנחנו תלויים זה בזה בצורה האנושית.

לא כל כך ברור כאן מה זה תלויים בצורה האנושית

כי הגענו למצב שאנחנו לא מסוגלים להיות קשורים זה לזה, ואז חוסר הקשר בינינו הוא שמוליד בנו את חוסר היכולת להתקשר כולם יחד נכון ולהביא את עצמנו לחיים בטוחים יותר. אנחנו דומים למשפחה, לבעל ואישה שחיים בדירה, בין ארבעה קירות, ולא מסוגלים להסתדר ביניהם, רק אין לנו איך להתגרש, איך לעזוב את כדור הארץ ולאן לברוח.

מטפורת – הקשר בין האדם לטבע – כזוג גרוש שלא סובל האחד את השני ותקוע יחד

יוצא שמכל המחקרים ומכל מה שאנחנו רואים, הצורה הרצויה הנכונה להתפתחות שלנו היא צורת החיבור בינינו, להיות מחוברים כמו זוג יונים, ממש. כשאם כל האנושות תגיע למצב שהיא תיכנס לחיבור בין כולם, היא תהיה ממש מאושרת. מכאן ברור לנו מה אנחנו צריכים לעשות. אנחנו צריכים לבנות לעצמנו סביבה כזאת שתלמד אותנו איך להיות מחוברים נכון.

החיבור – כזוג יונים – טומן את הרמז של – חיבור אוהב = הוא החיבור הנכון

 

FavoriteLoadingהוסף למועדפים

שייך לנושאים: 1-13 - חינוך אינטגרלי, שיחה -2, -8. ההתפתחות הרצויה

תגובות

להשאיר תגובה

יש להרשם כדי להוסיף תגובות.